  • 31. Data: 2011-09-17 11:21:00
    Temat: Re: Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    Saturday, September 17, 2011, 11:08:02 AM, you wrote:

    > Zapodałem wczoraj wieczorem, proces długotrwały i piekielnie męczący:
    > najpierw dokładne szorowanie szyb, dwukrotne nakładanie warstwy preparatu i
    > najgorsze, czyszczenie szyby z pozostałości. Teraz do pierwszego deszczu.
    > :)

    Jak w trasy nie jeździsz, to może Ci sie nie spodobać. Wiaderko
    izopropanolu masz na wszelki wypadek?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2011-09-17 20:30:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-17 11:18, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Z "wycieraczką" spokojnie
    > dojeżdżałem do Opola.

    Jak na taką "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 33. Data: 2011-09-17 21:23:36
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 20:30:09 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Jak na taką "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

    U mnie na przedniej szybie po jakimjś czasie od aplikacji preparatów
    tego typu pojawiały się nieprzyjemne smugi (mam na myśli szybę przednią)
    podczas przejazdu wycieraczek - stąd ja tego wynalazku do przedniej
    szyby nie używam, a wręcz odradzam (problem z późniejszym usunięciem
    tego z powierzchni szyby - myślę, że stąd wzmianka RoMana o
    izopropanolu).

    Sam używam "niewidzialnej wycieraczki" sygnowanej znaczkiem Motip -
    sprawdza się dobrze zarówno na szybach bocznych/tylnej jak i
    reflektorach przednich (ksenony) - spryskiwacze mają szansę na poprawne
    zadziałanie (choć cudów niebotycznych oczywiście nie ma).
    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 34. Data: 2011-09-18 02:14:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Saturday, September 17, 2011, 8:30:09 PM, you wrote:

    > Jak na taką "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

    Na alkoholu - zmywa :( Ale ja pisałem w kontekście reflektorów - tam
    spryskiwaczy się jeszcze nie dorobilem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2011-09-18 17:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 02:14:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Mirek,
    >
    > Na alkoholu - zmywa :(

    No to co oni - nie testowali, swiadomie bubel sprzedaja, czy
    "produkt przeznaczony do uzycia w okresie letnim" ?

    J.

  • 36. Data: 2011-09-18 17:33:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 21:23:36 +0200, Seba napisał(a):

    > U mnie na przedniej szybie po jakimjś czasie od aplikacji preparatów
    > tego typu pojawiały się nieprzyjemne smugi (mam na myśli szybę przednią)
    > podczas przejazdu wycieraczek - stąd ja tego wynalazku do przedniej

    te smugi to chyba drobniutkie kropelki wody ... i objaw zuzytej
    wycieraczki. Co prawda bez preparatu wycieraczki wydaja sie nadal dobre.

    > szyby nie używam, a wręcz odradzam (problem z późniejszym usunięciem
    > tego z powierzchni szyby - myślę, że stąd wzmianka RoMana o
    > izopropanolu).

    Otoz to - nie wiadomo jak zmyc :-)

    J.

  • 37. Data: 2011-09-19 08:39:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-17 21:23, *Seba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > reflektorach przednich (ksenony) - spryskiwacze mają szansę na poprawne
    > zadziałanie (choć cudów niebotycznych oczywiście nie ma).

    Właśnie o reflektory mi chodzi - czyli jakoś tam to działa mimo
    spryskiwaczy?

    Pozdrawiam - Mirek

  • 38. Data: 2011-09-19 08:41:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-18 02:14, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Na alkoholu - zmywa :( Ale ja pisałem w kontekście reflektorów - tam
    > spryskiwaczy się jeszcze nie dorobilem.

    Muszę sprawdzić skład płynu (standardowy z BP) - może zaryzykuję właśnie
    na reflektorach.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 39. Data: 2011-09-19 19:41:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 17 Sep 2011 11:21:00 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Jak w trasy nie jeździsz, to może Ci sie nie spodobać.

    Póki co wrażenia mam pozytywne po dzisiejszym deszczyku. Faktycznie trochę
    bardziej się maźgoli (zostają smużki) -- ale to wina tych dziurek i pypciów
    na szybie -- bo przed preparatem było podobnie. Zdecydowanie mniej jednak
    brudzą się szyby. Karoseria po dzisiejszym opadzie upaćkana w kropki --
    szyby kiedyś wyglądały tak samo jak karoseria, a teraz praktycznie czyste.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 40. Data: 2011-09-20 08:03:15
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 08:39:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
    > Właśnie o reflektory mi chodzi - czyli jakoś tam to działa mimo
    > spryskiwaczy?

    Tak, pod tym względem jest delikatnie lepiej. Oczywiście bez
    oszałamiających efektów, ale (szczególnie w tym okresie który nadchodzi)
    zdecydowanie łatwiej zmyć brud z lampy (czasami nawet same spryskiwacze
    dają sobie radę z błotem pośniegowym czy inną breją).

    Ja używam preparatu sygnowanego znaczkiem Motip - kosztował jakieś
    niecałe 20 PLN, a jeździ ze mną już bodajże 3 czy 4 sezon (używam go do
    lamp i szyb bocznych/tylnej - jednorazowa aplikacja spokojnie wytrzymuje
    2-3 miesiące - jest wydajny) także wydatek żaden a sam sobie sprawdzisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.