    Subject: Re: Radiowe udostępnienie internetu (i tylko internetu)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fe3aed2$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe3bbed$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe4c91f$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fea4d39$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fea5807$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fea6344$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feaf325$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5febc82c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff4f4e2$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff61fe2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 7 Jan 2021 08:49:28 +0100

    On 06.01.2021 21:38, LordBluzg(R) wrote:

    > Są miejsca, gdzie nawet 200m jest problemem.

    No cóż. Myślę, że jest jednak szansa na poprawienie poziomu sygnału
    poprzez przestawianie anten. Po prostu w miejscach najwygodniejszych do
    montażu (na dachach budynków) i przy zastosowaniu niezbyt wysokich
    "masztów" kilka koron drzew wchodzi w drogę. Najpierw spróbuję rozwiązać
    ten problem, zanim zabiorę się za stosowanie anten o dużym zysku.

    > Nie, 20m to pikuś ale ja bym dał kabel UTP. Kabel to kabel cena
    > niewielka a 100% powodzenia. Że pracy niby więcej z przewieszką czy
    > kopaniem? Gdyby WiFi było takie pewne to ISP istniałoby głównie na WiFi
    > :) Raczej chodzi o stabilność połączenia, ze kabla nie trzeba
    > restartować czy zasilać :D

    No cóż... Za dużo naczytałem się o sprzęcie sieciowym płonącym podczas
    burzy z powodu zakopanego czy przewieszonego kabla ethernetowego. Trzeba
    by stosować konwertery mediów i światłowód, co też jest jakimś
    rozwiązaniem i przy 20 metrach nie wygeneruje jakichś dramatycznych
    kosztów, skoro jednak mam już tego AccessPointa Ubiquiti na dachu...
    Jak na razie połączenie jest stabilne.