  • 11. Data: 2011-08-18 16:24:51
    Temat: Re: Radio z internetu
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/08/2011 17:10, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Aktualnie zupę grzybową. Ze świeżych kurek. Niektórzy mówią,
    > że to zupa kurkowa -- od innych grzybowych wiele ją różni.

    > Te procenty jak liczone? Wszystkie, które kupiłem ostatnio,
    > mieszczą się w tych pięciu procentach.

    podaj modele.

    > No proszę, nawet mnie się udaje czasem coś dobrze zauważyć.

    bardzo rzadko ale jednak.

    > A te sterowniki, to do binarnego obrazu firmware dokleja się
    > gumą do żucia, czy kropelką?

    zrodla sterownikow w wiekszosci sa publikowane przez producentow
    ukladów. Do niektorych ukladow trzeba zaladowac firmware bo sa to swego
    rodzaju SoC ale ich nikt nie musi upubliczniac.

  • 12. Data: 2011-08-18 16:55:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > podaj modele.

    Jakieś WRT54-cośtam.

    > bardzo rzadko ale jednak.

    Trzeba się cieszyć z każdego takiego przypadku. Im one rzadsze,
    tym radość większa.

    > zrodla sterownikow w wiekszosci sa publikowane przez producentow
    > ukladów. Do niektorych ukladow trzeba zaladowac firmware bo sa to
    > swego rodzaju SoC ale ich nikt nie musi upubliczniac.

    Nie zauważyłem odpowiedzi na moje pytanie -- czy te źródła lepiej
    dokleić do obrazu binarnego gumą do żucia, czy klejem kropelka?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-08-18 17:06:30
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > Jakieś WRT54-cośtam.

    coz za precyzyjna odpowiedz.
    Poszperaj troche w necie to sie dowiesz ze Wrt54g(s)(l) w wersjach
    hardrware do v5 byly wszyskie na linuksie.

    > Nie zauważyłem odpowiedzi na moje pytanie -- czy te źródła lepiej
    > dokleić do obrazu binarnego gumą do żucia, czy klejem kropelka?

    jestes idiotą czy tylko udajesz?

    EOT.

  • 14. Data: 2011-08-18 17:41:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-18 19:06, Cezar pisze:

    > coz za precyzyjna odpowiedz.
    > Poszperaj troche w necie to sie dowiesz ze Wrt54g(s)(l) w wersjach
    > hardrware do v5 byly wszyskie na linuksie.

    Linksys released the WRT54GL in 2005 to support third-party firmware
    based on Linux, after the original WRT54G line was switched from Linux
    to VxWorks, starting with version 5. The WRT54GL is technically a
    reissue of the version 4 WRT54G. Cisco was sued by the FSF for copyright
    infringement, but the case was settled.[7]

    Tak więc wersja 4 była wyposażona w Linuksa.
    Podaj skąd wyliczyłeś że 95% linksysów są fabrycznie na linuksie.

    > jestes idiotą czy tylko udajesz?

    Albo po prostu przeproś za buractwo i spierdalaj.

    MD

  • 15. Data: 2011-08-18 17:46:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys_WRT54G_series
[...]

    Podaj skąd wyliczyłeś, że 95% linksysów jest fabrycznie na linuksie.

  • 16. Data: 2011-08-18 17:53:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > coz za precyzyjna odpowiedz.

    A co miało na celu to pytanie, że precyzja odpowiedzi jest tak ważna?

    > Poszperaj troche w necie to sie dowiesz ze Wrt54g(s)(l) w wersjach
    > hardrware do v5 byly wszyskie na linuksie.

    Po co mam szperać, skoro właśnie uzyskałem precyzyjną informację?
    Tamte widać były v6 albo co.

    > jestes idiotą czy tylko udajesz?

    Na mojej odpowiedzi chyba nie można polegać. Kroś z zewnątrz by musiał
    zbadć sprawę i wypowiedzieć się oficjalnie na ten temat.

    > EOT.

    Tego się spodziewałem -- nie dowiem się, jak nie mając źródeł do
    oprogramowania routera, coś do niego dodać lub coś w nim zmienić.

    Jarek

    --
    -- Nie udawaj pan takiego idioty.
    -- Bardzo mi przykro -- odpowiedział Szwejk z wielką powagą -- ale w wojsku

  • 17. Data: 2011-08-18 18:41:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tego się spodziewałem -- nie dowiem się, jak nie mając źródeł do
    > oprogramowania routera, coś do niego dodać lub coś w nim zmienić.

    Podejrzewam, że jeśli całość systemu z aplikacjami jest w postaci pliku
    hex czy bin to pewnie trzeba kompilować aplikację ze źródłami systemu.
    Jeśli natomiast z flasza ładowane jest jądro a reszta idzie z systemu
    plików np na SD to pewnie wystarczy wrzucić pliki ze skompilowanymi pod
    tę platformę aplikacjami. Musiałbyś poczytać na stronach openwrt lub
    ddwrt, ale sądzę, że pod routerki trzeba kompilować aplikacje ze źródłami.
    Linksys nie publikował źródeł przez co przegrał w 2009 roku sprawę z FSF
    i musiał się dostosować do GPL.

    MD

  • 18. Data: 2011-08-18 18:42:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

  • 19. Data: 2011-08-18 21:33:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > Jeśli natomiast z flasza ładowane jest jądro a reszta idzie z systemu
    > plików np na SD to pewnie wystarczy wrzucić pliki ze skompilowanymi pod

    Producent dostarcza firmware (do uaktualnienia) w postaci pliku binarnego.
    Z tego pliku w czasie instalacji "robi się" oczywiście jądro i system
    plików. Ale -- po pierwsze -- system jest tylko do odczytu, a po drugie,
    zwykle nie ma nawet jak dobrać się z zewnątrz do plików i katalogów. Mnie
    się kiedyś udało wrzucić plik na /var czy /tmp jakiegoś linksysa z linuksem,
    a nawet go uruchomić. Ale to było dawno temu i już szczegółów nie pamiętam.
    Poza tym przecież nie o to chodzi -- taki plik żyje tylko do wyłączenia
    zasilania routera.

    > Musiałbyś poczytać na stronach openwrt lub ddwrt, ale sądzę, że pod
    > routerki trzeba kompilować aplikacje ze źródłami.

    Nie chodziło o open-coś, czyli system robiony z myślą o otwartości
    i łatwości modyfilacji, tylko o oprogramowanie zainstalowane w routerze
    przez producenta. Ewentualnie o dostarczane przez niego uaktualnienia.

    > Linksys nie publikował źródeł przez co przegrał w 2009 roku sprawę
    > z FSF i musiał się dostosować do GPL.

    Zdaje się, że nawet nie tyle nie publikował wcale, co publikował mniej,
    niż w FSF uznawali za konieczne. OpenWrt nie powstało samo z siebie,
    tylko jest modyfikacją oryginalnych źródeł. Źródła publikowane przez
    Linksysa mają postać dość pogmatwaną, taka dystrybucja jak OpenWrt mocno
    upraszcza grzebanie w systemie. Ale są producenci, którzy potrafią dać
    firmware w postaci źródłowej w ten sposób, że wystarczy (na zwykłym
    komputerze x86) zrobić "install" a następnie "make" i już mamy gotowy
    binarny plik do upgrade. Dodanie czegokolwiek do źródeł też nie stanowi
    problemu. I wcale nie wszystko musi być w tych źródłach Open Source --
    część programów może być binarna, skompilowana wcześniej przez dostawcę.
    Zostają one tylko dołączone do systemu plików w przygotowywanym firmware.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2011-08-22 09:29:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 18 Aug 2011 21:33:20 +0000 (UTC),
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> screamed:

> [...]
    > Poza tym przecież nie o to chodzi -- taki plik żyje tylko do wyłączenia

    Do rozpracowania (przynajmniej próby) binarnego bloba można użyć
    programu binwalk.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 11:28:38 user up 12902 days, 23:23, 1 user, load average: 0.36, 0.01, 0.40 ]

    The statement above is false.