    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio fm w samochodzie samo się przestraja...?
    Date: Fri, 14 Feb 2014 08:20:43 +0100

    W dniu 2014-02-14 07:40, Marek pisze:

    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    >
    > Trzeba mieć wprawne ucho, żeby przez 50-100ms stwierdzić, że radio
    > odbiera inną stację :P,
    > ale jak napisał kolega Mirek, może to być kwestia przełączania się radia
    > na inną częstotliwość
    > tej samej stacji (z lepszym odbiorem) w wyniku aktywnej funkcji
    > Alternate Frequency (AF).
    > Moje stare radio Philips też mi tak przycinało odbiór na ułamek
    > sekundy co kilkanaście sekund,
    > więc wyłączyłem to dziadostwo i mam spokój. Gdy wybieram się w daleką
    > podróż, wolę ręcznie
> [...]

    Istnieją odbiorniki z dwoma głowicami i w nich ten problem nie powinien
    występować. Ale dużo zależy od oprogramowania. W starym Sony ('98) AF
    działało znacznie lepiej (chociaż wolniej) niż w nowym nabytku - LG. Ten
    to potrafi przestawić się na zupełnie inną stację i na niej zostać lub
    wrócić po pół minucie do właściwej stacji. Są takie miejsca, że się gubi
    chociaż często przełącza się tak szybko, że podczas jazdy jest to
    praktycznie niezauważalne.

    --
    Michał