    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <k7ofl939y18q$.8fjzsk4r5rls.dlg@40tude.net>
    <51aa4b64$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <51ad09f0$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <51ad0cb7$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <51adfe0b$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <51ae597c$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <51af54d0$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Radia AM - budowa
    Date: Wed, 5 Jun 2013 23:32:10 +0200

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:51af54d0$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    > Miałeś efekt zupełnie odwrotny - czyli inwersję nadskuteczną, zamiast
    > tworzyć dukt wbijała fale radiowe w glebę. Ja pisałem o przypadku

    Czy tak do końca wbijała, to raczej nie... inaczej np. Ursusa bym raczej nie
    słyszał, a słyszałem doskonale, a po drodze mam całe miasto z jego wysoką
    zabudową.

    > odwrotnym, z drugiej strony lustra! Wylazłem ponad warstwę inwersyjną i

    To ja mogłem sobie poza Warszawę wyjechać, miabym tak samo. Takie właśnie
    lustro półprzepuszczalne. Choć jak tak teraz sobie wyobrażam, to to, co
    spoza Warszawy przychodziło, jednak nie było do końca odbijane, tylko ta
    część, co się przedostała, już była na tyle załamana, że grzała grunt przy
    granicy miasta, do mnie niemal nie dochodząc.

    > fale się odbijały drąc w kosmos a do korespondentów w dolinach dojść nie
    > mogły.

    A tamci też pewnie między sobą się odbijali... Kurde, nie umiem tak dobrze
    wytłumaczyć, o co mi chodzi, nie jestem tak dobry w opisach. Mógłbym to
    jakoś narysować, fotnąć i podlinkowć do jakiegoś serwisu hostującego
    obrazki. Ja tu jeszcze jedną rzecz widzę, co mogła zaistnieć - też w formie
    klosza - było sobie powietrze o temperaturze jakiejś tam, i szybkim wąskim
    ruchem, rozdarła je warstwa cieplejszego (a może chłodniejszego? przekminię
    to) nieco, robiąc coś jakby falowód... Dobra, zmykam, bo wyczerpałem się
    dziś i myślenie mi za dobrze nie działa. Przegryzę się, prześpię, z tym co
    napisałeś i spróbuję rozkminić czy mogła zaistnieć inna wersja opisanego
    przeze mnie zdarzenia. Oczywiście, nie siłuję się tu na porównywanie wyjścia
    ponad inwersję, z moim opisem, a raczej doszukuję się podobieństw, między
    tymi dwiema sytuacjami. Choć może to wyglądać, jak porównywanie... (ja to
    widzę jako dwie różne rzeczy).