  • 11. Data: 2011-07-26 17:50:54
    Temat: Re: Radeon 4870 zdechł - co w zamian
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    marfi pisze:

    > A ja uważam, że bredzisz.

    Uzasadnij swoją tezę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar

  • 12. Data: 2011-07-26 18:03:27
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Bredzisz.

    dlaczego tak sądzisz? Testowałem więcej w życiu sprzętu niż mógł by
    pomieścić stadion narodowy wiec jak masz coś konkretnego to wtedy się
    wypowiadaj.
    Akurat co do Q6600 mam takie zdanie, że to procesor podły i do gier się
    zupełnie nienadający. Wolne FSB, dużo TDP i wybór jak kulą w płot.

  • 13. Data: 2011-07-26 22:01:34
    Od: "ChOpLaCz" <x...@x...xx>

    > Akurat co do Q6600 mam takie zdanie, że to procesor podły i do gier się
    > zupełnie nienadający. Wolne FSB, dużo TDP i wybór jak kulą w płot.

    No cóż. Gdy się pojawił był hitem cena/wydajność.
    W perspektywie czasu pewnie sporo sie zmienilo.
    Do tego musiałbym przerobić X zestawów i proców,
    aby sie obiektywnie wypowiedzieć.

    Sam nie odczuwam dyskomfortu, ale skoro Doxent ma takie
    spostrzeżenia - pewnie tak jest (że to obecnie kiszka nie proc).

    pozdr
    ChOpLaCz

  • 14. Data: 2011-07-27 21:40:03
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > za to po tymczasowej przesiadce na E6400@2,66 od razu widac jak wszystko
    > muli
    trochę nie ogarniam, proszę o wyjaśnienie. Czy jeśli w jakiejś grze
    karta graficzna osiąga np 50 fps, to po zmianie procesora na
    gorszy(podobny,wolniejszy, ale nie pentum1) gra drastycznie zwolni?
    Bo jeśli tak, to zmiana procka na lepszy ( często tańszego niż grafika)
    powinna dawać conajmiej 10% fps więcej!
    ToMasz

  • 15. Data: 2011-07-27 22:08:47
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ToMasz wrote:
    > trochę nie ogarniam, proszę o wyjaśnienie. Czy jeśli w jakiejś grze
    > karta graficzna osiąga np 50 fps, to po zmianie procesora na
    > gorszy(podobny,wolniejszy, ale nie pentum1) gra drastycznie zwolni?

    zeby wyswielic obraz cpu musi sie we wspolczesnych grach sporo narobic

    zawsze jedno bedzie ograniczalo drugie - w zaleznosci od gry oczywiscie
    - przy wyswietlaniu obracajacej sie kostki procesor bedzie sie nudzil
    a wszystko zalezy od karty, ale po odpaleniu jakiejs gry ktora zalezy
    mocno od procesora - taka opinie maja np. crysis2, gta4, supreme
    commander, ms flight simulator, bad company2 etc. jest duza szansa
    ze to mozliwosci karty beda wykorzytana jedynie w pewnej czesci

    http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ro&tl
    =pl&u=http%3A%2F%2Flab501.ro%2Fplaci-video%2Fgigabyt
    e-gtx-460-oc-10-jocuri-10-procesoare

  • 16. Data: 2011-07-27 22:35:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 23:40:03 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > gorszy(podobny,wolniejszy, ale nie pentum1) gra drastycznie zwolni?
    > Bo jeśli tak, to zmiana procka na lepszy ( często tańszego niż grafika)

    Wydajność podsystemu grafiki jest uzależniona w mniejszym lub większym
    stopniu od mocy procesora. Zerknij przykładowo na
    http://www.techspot.com/review/336-cod-black-ops-per
    formance/page7.html
    (choć prawdę mówiąc, ja przy Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, GTX295 i 8GB ram
    AFAIR też tłukłem na maksymalnych detalach w 1920×1200 z antyaliasingiem i
    naprawdę nie było się do czego przyczepić. Ale benchmarków żadnych nie
    zapuszczałem). Zależy to jednak mocno od samego tytułu / silnika gry, jak
    również obciążenia całej maszyny przez działające w tle procesy.

    [ Kawaler i żonaty mężczyzna mają jedną wspólną cechę. Obaj myślą, że ten ]
    [ drugi częściej ciupcia. (Filip Czechowski) ]

  • 17. Data: 2011-07-28 00:19:24
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "ChOpLaCz" <x...@x...xx> wrote in message

> [...]
    >
    > Sam nie odczuwam dyskomfortu, ale skoro Doxent ma takie
    > spostrzeżenia - pewnie tak jest (że to obecnie kiszka nie proc).

    Ten procesor zadziwia. Im nowsza gra tym jest lepszy. Bo nowe gry
    wykorzystują wiele rdzeni.
    A tak dawniej nie było
    Na Fifie 2009 Q6600 ledwo dawał radę z kartą Ati 4830
    Na Fifie 2011 z tą sama kartą działa płynnie i doskonale. A gra jest nowsza
    o 2 lata.
    Starego i tanio kupionegoi Q6600 nie warto się teraz pozbywać. Jeszcze 2
    lata pociągnie.

  • 18. Data: 2011-07-28 17:33:44
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

> [...]
    > zapuszczałem). Zależy to jednak mocno od samego tytułu / silnika gry, jak
    > również obciążenia całej maszyny przez działające w tle procesy.

    Część z tego obciążenia to stery grafy. Nvidia obciąża bardziej niż AMD
    swoją drogą (właściwie wymaga więcej od CPU, obciążenie samo z siebie
    może być niewielkie, rzędu kilku procent), więc może być że karty o
    teoretycznie tej samej wydajności ale z różnych stajni chodzą inaczej na
    tym samym procku. BTW drivery grafiki, w odróżnieniu od wielu gier,
    potrafią wykorzystać wiele rdzeni. Wyjątkiem są stery do PhysX, kiedy
    musi być on liczony przez CPU a nie GPU, he he.

    --
    Saiko Kila
    Oh, how he screamed! Music to my experienced ears!

  • 19. Data: 2011-07-28 18:55:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 19:33:44 +0200, Saiko Kila napisał(a):

> [...]
    > może być niewielkie, rzędu kilku procent), więc może być że karty o
    > teoretycznie tej samej wydajności ale z różnych stajni chodzą inaczej na

    Do następnej wersji sterowników, gdzie to przez różne optymalizacje albo
    wydajność wzrośnie, albo wręcz przeciwnie. ;D

    > BTW drivery grafiki, w odróżnieniu od wielu gier, potrafią wykorzystać
    > wiele rdzeni.

    Rozwiń proszę, co tu masz na myśli, bo nie bardzo chwytam.

    > Wyjątkiem są stery do PhysX, kiedy musi być on liczony
    > przez CPU a nie GPU, he he.

    W sensie, że PhysX zapuszczony na procesor jedzie tylko po jednym rdzeniu?

    [ Żyjemy nie tak, jakbyśmy chcieli, lecz tak, jak możemy. (Menander) ]

  • 20. Data: 2011-07-28 23:58:34
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 09:02:47 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

    > Dzieki za podpowiedz.

    > Mam Quada z poczwornym jajkiem.

    1. Który Core Quad?
    2. Możesz skonfigurować NOD32 tak, żeby tej cholernej stopki nie wrzucał?
    Dzięki. :)

    (ciach...)

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]