  • Data: 2011-05-28 11:59:42
    Temat: Re: RS485 terminacja linii krótkiej.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:irqi8b$ufv$1@mx1.internetia.pl...

    > Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz, bez czepiania się mojej
    > niewiedzy i uproszczeń, co widzę jest ulubionym zajęciem co poniektórych.

    W drugim wątku też się czepiałem, bo nie zdajesz sobie chyba sprawy z tego,
    że pisząc niejasno marnujesz czas tych którzy faktycznie chcą pomóc, a
    zmuszasz ich do domyślania się o co autorowi może chodzić i marnowania czasu
    na odpowiadanie przy pewnych założeniach, które potem okazują się błędne
    czyli czas stracony, za który nikt nie zwróci, a życie ma się jedno.
    Kiedyś miałem mocne postanowienie już tu się więcej nie odzywać bo 2h
    dziennie to nie wiadomo skąd brać i każda sytuacja kiedy chcę pomóc a muszę
    się domyślać o co biega skłania do wniosku, że trzeba było postanowienia
    dotrzymać.
    Tak pewnie myśli wiele osób i w ten sposób niejasne pytania skutkują
    zmniejszaniem liczby tych, którzy są w stanie pomóc.

    > Już mam większą jasność po dwóch dniach grzebania w sieci.

    Najpierw powinieneś pogrzebać te dwa dni, a potem pytać. To by świadczyło o
    szacunku do tych którzy chcą bezinteresownie pomóc.
    Wtedy zapytałbyś rzeczowo i szybko uzyskał rzeczową odpowiedź i nikt by się
    nie denerwował.
    Normalnego człowieka denerwuje pasożytniczość przejawiająca się w
    oczekiwaniu uzyskania informacji bez wysiłku ze swojej strony, a wystarczy
    zapytać dwa dni później.

    > Jako bufor użyję prawdopodobnie SN65HVD50 lub MAX13087E (okazało się, że
    > 10 Mbps wystarczy).
    > Wyczaiłem, że w moim module na wejściu jest IL3685, ma on wewnętrzne
    > rezystory podciągające do Vdd i GND na wejściach, wstępna polaryzacja
    > linii będzie więc zapewniona.
    > Dam też szeregowo w linie danych rezystory 100 Ohm na wypadek gdyby
    > jednak oba nadajniki zdecydowały się nadawać w jednej chwili. Mam
    > niestety zasilanie o znikomej wydajności.

    W którejś tam odpowiedzi szacowałem dla 40Mbps i mi wyszło, że po 200 Ohm
    nie powinno stanowić problemu.
    Przy 10M by wyszło 800 Ohm. Im dasz więcej tym mniej prądu w razie co z tej
    znikomej wydajności.
    Ja pewnie bym dał między 220 a 470 i obejrzał na oscyloskopie, czy na oko
    wystarczająco podobne do prostokąta, ale ja nigdy powyżej 57600 na RS485 nie
    robiłem, bo mam 1km, a nie 2 cm.
    P.G.