  • 11. Data: 2014-05-04 17:50:21
    Temat: Re: RS232, USB - izolować?
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 13:52, Atlantis pisze:

    > Hmm... W takim razie jak powinna wyglądać prawidłowa izolacja pomiędzy
    > UART-em MCU a układem takim jak max3232?

    Wstaw ISO71221.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-05-04 18:00:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 16:03, Akond ze skwak pisze:
    > Oczywiście, że 9600 bps :)
    >
    > A transoptory JC817 (PC817), takie jakie miałem pod ręką.

    Na ACPL-M61 albo TLP113 uzyskasz ponad 1Mbps. Dawniej używałem też
    6N137. Prościej dać izolatory ISO7221 (bariera pojemnościowa) czy
    ADuM1200 (transformator) bo to tylko jeden układ SO8. W dodatku uzyskasz
    nawet 10 Mbps. Tylko izolatory gorzej tłumią przewodzone zaburzenia RF
    niż transoptory.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2014-05-04 18:00:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-04 17:41, Atlantis wrote:
    > Hmm... A wskazane będzie też odizolowanie zasilania max3232 przy pomocy
    > jakiejś przetwornicy dc-dc, czy mogę się bez tego obejść bo np. scalak
    > posiada własne zabezpieczenia?

    Nie wiem, ja mam mniejszy kłopot bo lewa strona i prawa strona
    transoptora ma własne zasilania. jedno z USB drugie z zasilacza.

  • 14. Data: 2014-05-04 18:02:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 17:41, Atlantis pisze:

    > Hmm... A wskazane będzie też odizolowanie zasilania max3232 przy pomocy
    > jakiejś przetwornicy dc-dc, czy mogę się bez tego obejść bo np. scalak
    > posiada własne zabezpieczenia?

    FT232 zasil z napięcia 5V USB.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2014-05-04 18:48:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-04 17:50, Mario pisze:

    > Wstaw ISO71221.

    A co to i gdzie to idzie kupić?
    W farnelu, TME i AVT nie widzę czegoś takiego.
    Google zwraca cztery wyniki w jakimś azjatyckim języku.

  • 16. Data: 2014-05-04 18:52:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-04 18:02, Mario pisze:

    > FT232 zasil z napięcia 5V USB.

    Hmm... A gdybym się uparł na zastosowanie tradycyjnego RS232? Pójdzie
    zasilić MAX-a z nieużywanych linii, jak to się robiło np. w przypadku
    myszek komputerowych?

  • 17. Data: 2014-05-04 19:00:35
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 04.05.2014 18:52, Atlantis pisze:

    > Hmm... A gdybym się uparł na zastosowanie tradycyjnego RS232? Pójdzie
    > zasilić MAX-a z nieużywanych linii, jak to się robiło np. w przypadku
    > myszek komputerowych?

    Da się, ale musisz się liczyć z tym, że nie zawsze to będzie chciało
    działać (bo trafi ci się jakiś energooszczędny driver RSa w laptopie).

  • 18. Data: 2014-05-04 20:10:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 18:52, Atlantis pisze:

    > Hmm... A gdybym się uparł na zastosowanie tradycyjnego RS232? Pójdzie
    > zasilić MAX-a z nieużywanych linii, jak to się robiło np. w przypadku
    > myszek komputerowych?

    Zależy do czego chcesz podłączać. Jeśli do PC to lepiej użyć USB, bo
    rzadko który PC ma RS232. A oprócz MAXa musiałbyś też zasilić izolator
    czy transoptor. Dojdzie przynajmniej 5 mA. No i port (albo przejściówka
    USB/RS232) musi sterować liniami do sterowania przepływem. Ponadto soft
    (terminal) musiałby odpowiednio (na zero) ustawić przy inicjalizacji
    portu te linie, żeby dały wartość dodatnią. No i nie wiesz czy to będzie
    5V czy 12V. Lepiej już dać konwerter i zasilić od strony uC.
    Reasumując: jeśli nie ma istotnych powodów żeby dać RS232 to daj USB.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2014-05-04 20:13:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 18:48, Atlantis pisze:

    > A co to i gdzie to idzie kupić?
    > W farnelu, TME i AVT nie widzę czegoś takiego.
    > Google zwraca cztery wyniki w jakimś azjatyckim języku.

    Sorry za litrówkę. Miało być ISO7221. Są w TME po 9 zł. Tą samą
    topologię pinów mają ADuM1200 - w podobnej cenie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2014-05-04 20:20:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 16:03, Akond ze skwak pisze:
    > Oczywiście, że 9600 bps :)
    >
    > A transoptory JC817 (PC817), takie jakie miałem pod ręką.

    To są transoptory z samym fototranzystorem. W nich trudno uzyskać
    większą częstotliwość przełączania niż kilkanaście kHz. Do komunikacji
    najlepiej używać transoptorów z bramką jak 6N137, TLP113, czy z serii ACPL.

    --
    pozdrawiam
    MD