    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RS-232 a ciągły strumień danych
    Date: Fri, 01 Apr 2011 20:47 +0200

    Mirek wrote:

    > RS-232 jest dwukierunkowy. Dane są wysyłane zwykle pakietami i
    > potwierdzane. Nie ma sensu słać godzine danych na ślepo bez
    > potwierdzenia - przynajmniej ja się z tym nie spotkałem. Jeśli jest coś
    > wysyłane bez potwierdzania to są to zwykle powtarzające się pakiety
    > rozdzielone czasem bezczynności.

    Niekoniecznie. Osobiście pisałem oprogramowanie do urządzenia, które
    wysyłało "na ślepo" dane do komputera. Wysyłane co prawda pakietami po
    kilkadziesiąt bajtów, ale bez czasu bezczynności. Jak coś się straciło to
    nie było wielkiego problemu, byle nie za dużo i trzeba było wiedzieć ile i
    gdzie. Sprawa była załatwiona bardzo prosto, bo pierwszy bajt ramki miał
    ustawiony MSB na 1, pozostałe bajty miały 0. W ramce był przesyłany licznik.
    Tak więc komputer wiedział, po pierwszej synchronizacji, gdzie jest i "o sso
    chodzi". Tylko urządzenie musiało formatować dane tak, by się mieściły w 7-
    bitach bajtu.

    Waldek