    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 4 Oct 2014 15:56:55 +0200

    Dnia Sat, 4 Oct 2014 14:15:52 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." gb1ho5hm63mo$.qgtaegc11vng$....@4...net
    > Zarówno OsmAnd jak i Mapfactor ładują się znacznie dłużej
    > niż RMaps.

    Dlugo ? Mapfactor startuje w 6s, a map mam pol Europy.

    Ale ... na gorszym telefonie startuje tez ~6s, po czym staje sie
    nieoperatywny i mape wyswietla po ~20s. Za drugim razem bialy ekran
    przez ~20s.
    Ale to podobnie jak automapa na win ce.

    > Jeśli chodzi o obłędnie duże pliki z mapami do RMaps -- nie
    > widzę potrzeby ciągnięcia szczegółów szczerego pola i nie
    > widzę potrzeby ciągania połowy świata, czy choćby połowy
    > Polski, zatem sytuacja nie wygląda koszmarnie.
    > Tereny gęsto posiekane drogami warto mieć w dużej
    > rozdzielczości a bezdroża mogą być zapisane w skali małej.

    Tylko ja nigdy nie wiem co sie przyda. Owszem, pole mozna sobie
    pominac, tylko jak to inteligentnie sciagac. Mozna na biezaco, ale
    zlosliwie internetu zabraknie jak bedzie potrzeba

    No i jesli te dane pochodza z OSM, to tez bez sensu obrazki sciagac.

    > Parę sekund to raczej nie -- trwa to dłużej.
    > Kiedyś u mnie program OsmAnd nie wyznaczał trasy w czasie
    > akceptowalnym, czyli w ciągu kilku minut -- kwadransa nie
    > przekraczałem w oczekiwaniach; być może po kwadransie by
    > wyznaczył. Teraz jest to czas akceptowalny.

    Nie jest. Jade samochodem, zbaczam z wyznaczonej trasy, a on liczy
    nowa i przez minute tylko "zboczyles z trasy 500m" i rosnie.
    Jak w koncu sie doliczy, to ja juz jestem daleko od miejsca, gdzie on
    zaczal liczyc, wiec znow jestem poza trasa i powtorka z rozrywki.
    I to jest kompletnie bezuzyteczne.

    J.