  • Data: 2012-01-20 15:59:53
    Temat: Re: ROPA 6,34
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kamil wrote:

    > Spójrz za okno. Policz ile na ulicy stoi w miarę nowych samochodów.

    Co to ma do rzeczy? Kilkunastoletnie złomy, które zachód zamiast na
    złomowisko, upchnął naiwnym polaczkom to jest postęp?
    Może nie czytasz gazet, ale średni wiek samochodu w Polsce to ponad 15 lat!
    Napisałem o ajfonach i komórkach ale samochodów i innych rupieci to też
    dotyczy.

    > Teraz policz przechodniów ubranych w brudne szmaty. Potem policz ilu z
    > nich zatrzymuje się przed śmietnikiem.

    Zapewniam Cię, że w PRL-u nie spotkałbyć ubranych w brudne szmaty.
    Może masz tylko takie wrażenie bo oglądasz czarno-białe filmy propagowane
    przez współczesną propagandę?
    Popatrz na inne kolorowe materiały o PRL-u i nieco Ci może się zmieni
    spojrzenie na "brudne szmaty". No i wtedy NIKT nie grzebał po śmietnikach,
    nawet Bareja, utalentowany prześmiewca PRL-u nie pokusił się o takie sceny.

    > Żyjesz chyba w innym świecie, bo ludzie których znam pomimo braku
    > "pleców" w rządzie czy gdzie tam trzeba plecy mieć, ma prace, jeździ na
    > wakacje, a ich dzieci nie chodzą do szkoły w Sofiksach po starszym
    > kuzynie.

    Tych których znasz, to sporo wyjaśnia.
    Przypomnę więc, że ponad 10% zdolnych do pracy ludzi nie ma tej pracy.
    Przy tym ponad dwa miliony (sic!) wyjechało za chlebem, często do brudnej
    roboty na zachodzie.
    A dzieci w moich dziecięcych latach miały opiekę zdrowotną i stomatologiczną
    w szkołach, bezpłatne obozy i kolonie letnie. Nie chodziły też w Sofiksach
    po rodzeństwie.
    Faktycznie, żyjemy w różnych krajach.

    --
    Ja piję tylko przy dwóch okazjach: