  • Data: 2012-02-05 17:17:17
    Temat: Re: RIGOL DS1052E vs OWON SDS 7102
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2012 03:35, sundayman pisze:
    > No to teraz ja !
    >
    > Jeden z tych dwóch bym chciał...
    > To, że owon ma większy ekran, no to niby fajnie , zawsze to lepsza
    > widoczność, nawet
    > przy założeniu że rozdzielczość taka sama.
    >
    > Ale - OWON ma fajną rzecz - wyjście VGA. Można sobie podłączyć monitorek
    > i wygodnie
    > spoglądać...No i jeszcze jedno - ztcw w OWONie można wypuścić
    > zapamiętany przebieg
    > na zewnątrz - to może być sympatyczny ficzer.
    >
    > No ale poza tym to wygląda na to, że funkcjonalnie jakby podobnie jest -
    > czy może
> [...]

    Witam! Sam miałem/mam podobny problem ;). Generalnie, moje plany się
    znowu przesunęły ze względu na pilniejsze wydatki, ale ja w chwili
    obecnej biorę pod uwagę 2 oscyloskopy:
    - Hantek (albo Tekway) DSO5102B
    - właśnie OWON SDS7102
    Rigola odrzuciłem na starcie ze względu na słaby wyświetlacz - to jednak
    nie bajer tylko główny element oscyloskopu! Różnią się nie tylko
    wielkością, ale też rozdzielczością!! Tu jest duży plus.

    Natomiast porównanie Hantek/Owon nie wygląda już tak jasno ;). Owon jest
    niby lepszy hardware'owo. Ma lepszy przetwornik (prawdziwy 1GSa/s, a nie
    8szt. 125MSa/s), ma większą pamięć (10MSa), te bajery jak VGA i
    Ethernet... Za to Hantek jest szybszy (więcej "waveformów na sekundę") i
    ma w miarę rozsądne GUI, które w Owonie jest ponoć skopane do kwadratu
    (pod ekranem wybierasz funkcję, następnie wybierasz parametry po prawej
    stronie ekranu, a potem opcje pojawiają się po lewej stronie ekranu i
    wybierasz je gałką po prawej od tych przycisków ;)).

    To tak w skrócie, w necie są porównania tych oscyloskopów (Rigol, Owon i
    Hantek). Polecam obejrzeć nawet, jeśli nie jesteś w ogóle zainteresowany
    tym Hantekiem. Warto zoboaczyć oscyloskop w akcji przed zakupewm:
    http://www.eevblog.com/forum/product-reviews-photos-
    and-discussion/review-of-owon-sds7102/

    Gdzieś na tej stronie, albo na ich kanale na YT były jeszcze testy
    Hanteka/Tekwaya i Rigola...

    Konop