  • Data: 2011-12-07 19:37:14
    Temat: Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?
    Od: jeo stancey <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 7, 7:00 pm, Rafal Lukawski <r...@l...pl> wrote:

    > To sie robi w systemie operacyjnym (jezeli pozwala). Na pewno sposob
    > transmisji danych nie wplywa na to co jest na dysku, wiec robiles cos
    > inaczej.

    Wlasnie w tym rzecz, ze nie pozwala (windowsXP). W BIOSie tez nie ma
    takiej opcji.
    Tylko w tym ESTOOL made in Samsung jest taka mozliwosc. To mnie nie
    dziwi, poniewaz pamietam w Seagte'ach takze sie ustawialo transfer ATA
    programem spod DOSa bezposrednio w dysku (a nie na "zewnatrz" dysku).

    Jednak ciekawe jest to ostrzezenie, ze przy przejsciu na ATA66
    zostanie przywrocona natywna pojemnosc dysku. (Tamten program w na
    Sigejtach nigdy czegos takiego nie mowil, a bawilem sie ustawiajac na
    kilku dyskach roznorodne transfery ATA).
    Jak to, a teraz jest niby jaka? Jagby nie patrzec to m.in. HDTune
    pokazuje:
    Capacity : 160.0 gB (149.0 GB)

    > Do dystrybutora czy do dealera?

    Tzn. dzwonilem do sprzedawcy a ten powiedzial, ze dystrybutor ma taka
    polityke aktualnie. Tak wiec odesla do serwisu i jesli ten potwierdzi,
    ze awaria podlega gwarancji to otrzymam zwrot kasy.

    > Mi sie zdarzylo, ze klientowi zwracalem
    > calkiem niedawno nowego samsunga, ale w przypadku bardzo starych modeli
    > dyskow, faktycznie - ich po prostu moze juz nie byc, wiec mozna
    > przyjac,ze dostaniesz kase.
    >
    > Z powodu tego, ze te problemy sa niejednoznaczne (tzn na odleglosc)
    > trudno je opisac, moze warto oddac dysk i kupic zupelnie inny model.
    > Oczywiscie ata narzuca ograniczenia:
    >
    > http://luktronik.pl/pl_PL/c/PATA-5400-obrmin/144
    >
    > gdzies mam sprawnego jednego seagate'a 5400.3 160GB (uzywany)

    Podasz konkretny model?

    > + Uwaga
    > Samsung HM160HC... dziala od chyba 2 lat :) Zreallokowal sie jeden
    > sektor, ale dziala.

    Ten sektor to w Sigejcie czy Samsungu?

    > Jezeli bylbys zaintresowany uzywanym sprzetem, daj znac. (Seagate od roku nie jest
    uzywany)

    A jakie miejsce zamieszkania?
    OK, przejdzmy moze na priwa (w tej sprawie).