  • Data: 2011-12-06 04:55:19
    Temat: Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-06 03:13, jeo stancey wrote:

    > OK, tylko jak zrobic zeby to ustawienie przetrwalo reboot?

    To jest zapisanie na stale, jezeli dysk to obsluguje

    > Ale gdzie ta zworka moze byc bo przy interfejsie PATA jest tylko dla
    > MASTER/SLAVE?

    :-) poszukac specyfikacji :)

    > Tez to zauwazylem i jednoczesnie widac, ze ta wartosc jest podobna do
    > warosci "Reallocated Sector Count". Tak jakby bledy w komunikacji
    > powodowaly realokowanie sektorow a nie bledy fizyczne nosnika.

    Jest tez duzo bledow zapisu, teoretycznie soft sterownika dysku moze
    wariowac w wyniku innego problemu (np. na plycie laptopa,
    niekompatybilnosci etc)

    > Jesli to f. liniowa to maksymalna temperatura musiala byc 49C

    To wyglada ok

    > Otoz to, ale dlaczego w takim razie poprzednik, Toshiba MK4032GAX
    > (40GB), LADNIE chodzi od 5 lat podczas gdy ten SAMSUNG HM160HC wariuje
    > po paru miesiacach uzywania?

    Dyski nie są takie same i specyficzny sprzet + specyficzny dysk moga ze
    soba niewspolpracowac. W jakims standardowym lapku z SATA WD750BPKT
    (750GB) wg klientanie byl wykrywany lub zglaszal dziwne bledy etc.

    Poszukaj ew. nowego BIOS'u lub na niecie - ew. zgloszen dot. Twojego
    lapka + tego lub jakiegos podobnego dysku (ta sama seria ew. inna
    pojemnosc, najlepiej wieksza jezeli jest)