  • 21. Data: 2015-06-05 02:58:27
    Temat: Re: RDS
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:mkqeec$mu1$1@usenet.news.interia.pl...
    > Z tego, co pamiętam, to MK125 miał mocny kompresor.
    > Ciężko było nagrać Moskau Dżyngis Khana.

    Nic takiego nie miał, ani ten, ani żaden... To nie kompresor, lecz ARW/ARP
    (automatyczna regulacja wzmocnienia/automatyczna regulacja poziom), w żadnym
    wypadku nie można tego mylić z kompresją. Ale wiem, o czym piszesz i sposób
    na to był dość prosty, zależnie od szybkości dzsiałania - zapuścić samą
    gotowość do nagrywania, jak np. w MK235, puścić kilka pierwszych taktów
    utworu, aż się ustali poziom nagrywania, szybko przewinąć magnet-dawcę do
    poczatku i ponowić transmisję, tym razem włączając już fizycznie
    rejestrację.

    > Teraz czasami to jest specjalnie robione we współczesnych "numerach" - ale
    > dla mnie jest to błąd.

    Nadmaskowanie kompresora (moja "robocza" nazwa - przykrywa więcej, niż
    powinien), tak to brzmi, choć rzeczywista kompresja... to nie wiem, czy tu
    jest. Jest to dla mnie duży błąd techniczny, psujący utwór (pomijam już, że
    większość tych nowych do mnie nie przemawia), nazywam to "dymaniem
    kompresora", bo charakter przysiadów pasuje do intymnych ruchów
    posuwisto-zwrotnych, frykcyjnych inaczej zwanymi. I znakomicie się do nich,
    do ich ilustracji, nadaje.

    > No coż. "Śpiewające fortepiany", Waldemar Malicki, Grupa Mocarta,

    GM, to już prawie chyba 16 lat działa, tylko im jeden się w wypadku
    samochodowym, jak Wacek ten poniżej... taki tęgawy, na wczesnych kabaretach
    jeszcze jest.
    Ci pozostali - widać, ze umieją to, z czego się nabijają, czy w inny sposób
    biorą na warsztat. W ogóle muzycy kiedyś umieli rzeczywiście to, czym się
    zajmowali.

    > wcześniej Marek & Wacek - chyba nie trzeba objaśniać.

    Melodia dla Zuzi, moja ulubiona. W ogóle mieli wielki potencjał. Szkoda, że
    Wacek zginął, bo duet (Marek i Michael) potem już nie był tym, co ludzie
    lubili i chyba się dość szybko ostatecznie rozleciał.

    > Natomiast mam wrażenie, że akompaniator Roberta Janowskiego (taki
    > ciemnawy, co wystukuje kilka nut) z "Jaka to melodia" umie tylko to, co
    > umie ;)

    Ba! Nawet kabaret jakiś wziął to na warsztat, nie pamiętam który i się
    nabijali z niego. Choć tu, to może więcej nie trzeba, ale ludzie mogą go nie
    lubić z innego względu - pamiętacie kampanię o abonament (a reklam tyle, że
    porzygać się można, jedna od drugiej durniejsza, z Play-em na czele i duetem
    pajaców Maciuś+Basiunia...)? pierdolił jakieś frazesy, w domyśle płać, bo
    będziesz chuj.

    > Jednak znałem kilka osób, grających wyłącznie ze słuchu, bardzo dobrze, a
    > nie znających nut - a w zasadzie nie umiejących czytać zapisu nutowego.

    Jak czuje temat, to nuty niepotrzebne. Małe dzieci, dość często zdarza się,
    że trafi się rodzynek i umie śpiewać, a nuty są pojęciem abstrakcyjnym.
    Jak skomponuje, to nuty kto inny zapisze. Szwedzki piosenkarz Jonas Erik
    Altberg alias BassHunter też nie zna nut, a tworzy(ł) i odnosi(ł) sukcesy.
    Twórcy muzyczni z demosceny komputerowej podobnie - zamiast nut inny zapis
    dźwięków w edytorze.

    > A media to z każdej osoby wykreują gwiazdę. Już nawet nie wnikam w różnych
    > "zboczków", bo mnie jeszcze ktoś zlinczuje ;)

    Wiem, choć QŃcita już nie Kiełbasa :)
    Nawet niech sobie zboczki będą, w końcu znany krytyk filmowy Tomasz Raczek
    wprost przyznaje się, że ma chłopa i nawet go przedstawił. Gorzej, gdy tacy
    zaczynają obnosić się z tym, wywyższać, pajacować, pienić się.
    Mediom widocznie skończyli się artyści, którzy byli coś warci i trzeba to
    połatać kiczem...?

    896510439 896126048

  • 22. Data: 2015-06-05 03:00:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Mam starego Clariona w aucie. Albo wyświetla RDS prawidłowo, albo
    > wyświetla kreski, ale wtedy już odbiór radia jest mocno zaszumiony bądź
    > zniekształcony z powodu słabego sygnału.

    Ewentualnie zakłócenia.

    > Radio jeszcze na CD, ale go nie wymienię na nowsze, bo jakość dźwięku
    > wzorcowa. Nawet ze skompresowanych MP3 potrafi wyciągnąć "drugie tło".

    W rzeczy samej, bo MP3, to dwie strony, koder, jak i dekoder. Dobry koder
    wykaże się kompresją, chujowy maskowaniem.

    896510439 896126048

  • 23. Data: 2015-06-05 10:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2015 02:58:27 +0200, ACMM-033 napisał(a):

> [...]
    > utworu, aż się ustali poziom nagrywania, szybko przewinąć magnet-dawcę do
    > poczatku i ponowić transmisję, tym razem włączając już fizycznie

    Automatyczna to automatyczna - starczy na pare sekund ...

    J.

  • 24. Data: 2015-06-05 11:10:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2015 17:18:13 +0200, Marek napisał(a):
    > On Thu, 04 Jun 2015 12:42:25 +0200, Tomasz
    >
    > Weź nie żartuj, to tak jakbyś powiedział, że filmy w tv z dvd
    > "puszczają".

    W jakim sensie te zarty ?

    Widzialem prywatne radio ze 20 lat temu.
    Juz wtedy calosc grala z serwera Novell, wszytko bylo z w mp2 (jeszcze
    nie 3), jedyne magnetofony byly "reporterskie", potem redaktor siadal
    do peceta, redagowal, kompresowal, wrzucal na serwer, kolejkowal do
    emisji i bral sie za nastepne.
    Oczywiscie na serwerze byla tez bogata kolekcja muzyki ...

    J.

  • 25. Data: 2015-06-05 11:14:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-05 o 02:58, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > szybko przewinąć magnet-dawcę do poczatku i ponowić transmisję, tym
    > razem włączając już fizycznie rejestrację.

    Nie zrozumieliśmy się. Za szybko przeczytałem twój "przester", stąd
    nieporozumienie. Ja pisałem o kompresji dynamiki znanej ze studia
    jeszcze analogowego - czyli zmniejszenie amplitudy utworu. Bez tego np.
    Bolero byłoby niesłyszalne w cichszych partiach utworu na słabszych
    radioodbiornikach czy w radiowęzłach. W tym znaczeniu ARW był pewnego
    rodzaju kompresorem, tyle, że mocno nieliniowym.
    W słabszych magnetofonach ARW "budził się" dopiero po przekroczeniu
    pewnego poziomu, działając z opóźnieniem ułamka sekundy, zmniejszając
    poziom nagrania przez kolejne pół sekundy lub nieco dłużej - wyglądało
    to tak, jakby ktoś przykładowo po każdym uderzeniu "stopy" (w perkusji)
    przyciszał sygnał na pół sekundy.

    Swego czasu nawet zacząłem składać kompresor na lampach, ale brakło
    materiału i sprzęt przekazałem koledze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2015-06-05 11:15:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2015 23:06:26 +0200, Adam napisał(a):

    > A ile jest filmów nadawanych w HD na kanałach HD?
    > Ja w kablówce widzę rzadko. Bardzo nawet rzadko, ale może dlatego, że
    > rzadko też oglądam on-line ;) tylko najczęściej najpierw nagrywam, a
    > później oglądam.
    > Nie wiem, jak w rozsiewczej.

    Duzo tych filmow, tylko marnych.
    Zreszta co za roznica - film, serial, teleturniej, czy reklama.
    No moze tylko taka, ze reklamodawca wymaga wysokiej jakosci :-)

    Telewizje sie chyba ciagle nie dorobily dynamicznego przydzialu pasma
    - tzn zeby kilka programow w jednym multipleksie wysylalo raz mniej, a
    raz wiecej danych, w zaleznosci od tego czy obraz im sie bardzo czy
    malo zmienia.

    Hm ... a moze to nie ma sensu, na szybkiej akcji widz nie zauwazy
    miernej jakosci, na wolnej bedzie dostrzegal ...

    J.

  • 27. Data: 2015-06-05 12:01:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jun 2015 11:10:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > emisji i bral sie za nastepne.
    > Oczywiscie na serwerze byla tez bogata kolekcja muzyki ...

    Serio nie slyszysz różnicy między mp3 a CD (prawidziwej ze znakiem
    "Compact Disc Digital Audio" nalepiej DDD a nie chujni obecnej,
    wydawanej teraz nawet bez tego znaczka)?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-06-05 12:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2015 12:01:31 +0200, Marek napisał(a):
    > On Fri, 5 Jun 2015 11:10:02 +0200, "J.F."
    >
    > Serio nie slyszysz różnicy między mp3 a CD (prawidziwej ze znakiem
    > "Compact Disc Digital Audio" nalepiej DDD a nie chujni obecnej,
    > wydawanej teraz nawet bez tego znaczka)?

    Tu nie chodzi o to co ja slysze, tylko jak dziala wspolczesne radio.

    Moze MPEG-2 bylo lepsze niz mp3, moze wspolczesne trzyma nagrania
    nieskompresowane, moze wystarczy 256kb/s, moze po transmisji radiowej
    to i tak bez znaczenia.

    Osobiscie nie slysze wiekszej roznicy pomiedzy nagraniem CD a mp3.

    J.