  • 11. Data: 2015-06-04 00:50:38
    Temat: Re: RDS
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:almarsoft.3588893658454330571@news.neostrada.pl

    > Rds ma korekcję błędów.

    Ale i tak przy szumach wskakują krzaki, na obu moich piardfonach (Xpierdia i
    Szajsung).

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

  • 12. Data: 2015-06-04 00:52:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie, to chyba nie glupoty - tzn te glupoty sa bardzo powtarzalne.
    > No chyba ze i zaklocenia mam powtarzalne ...

    Przy jednakowym zaszumieniu, zadziwiająco długo ten błąd może się powtarzać.
    Albo, może jakaś część układu za to odpowiedzialnego wymaga ekranowania, a
    owo-ż nawaliło, lub się zimny lut na masie zrobił i łapie syf wszelaki?

  • 13. Data: 2015-06-04 00:58:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeszcze jakiś czas temu - gdy w PL było tylko kilka komercyjnych stacji -
    > to można było stacje odróżnić "na słuch". Zwłaszcza RMF.

    W Esce (tu najwięcej, ale w innych rozgłośniach też) w połowie pierwszej
    dekady, znaczna część utworów nie wiem, czy celowo, czy dźwiękowiec był
    pizda, była nadawana tak, jakby kompresor został ustawiony zbyt agresywnie,
    każde mocniejsze uderzenie powodowało chwilowe przygaszenie poziomu sygnału,
    efekt wyjątkowo przykry.

    > A teraz to wszystko jeden hałas :(

    To w ogóle nie powinno nazywać się sztuką, to dawno przestało nią być. Syf,
    malaria i korniki, jak się kiedyś mawiało. Ale kiedyś, to trzeba było nuty
    znać, albo chociaż w miarę opanować edytor muzyczny, a dziś, pukniesz parę
    razy w bębenek, zwykle wirtualny i jużeś-waść tfurcom jest. :P I lecisz w
    świat, a siuśki piszczą w ekstazie (nie mylić z tym narkotykiem).

  • 14. Data: 2015-06-04 12:17:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 04.06.2015 o 00:50, ACMM-033 pisze:

    > Ale i tak przy szumach wskakują krzaki, na obu moich piardfonach
    > (Xpierdia i Szajsung).

    A to nie jest czasem tak jak w telegazecie? Jak były szumy to łapało z
    błędami ale za którymś razem błędy poprawiało, natomiast poprawnie
    odebrane już się nie psuły. Problem może być jak jest nadawane zbyt dużo
    informacji i na powtórkę trzeba długo czekać.

    Spotkałem się też z przypadkiem, że błędnie jest odbierana flaga TA i
    nagle przełącza się na inną stację, a żadne TA tam nie leci.

    To tylko potwierdza, że nowe sprzęty są totalnie niedopracowane - byle
    było więcej megapikseli i większy wyświetlacz, a że się wiesza, coś nie
    działa - nie ważne, byle nie pozostać w tyle za konkurencją.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2015-06-04 12:42:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-03 o 16:19, jedrek pisze:
> [...]
    > Niejedna stacja jak jest zmiana czasu letni-zimowy-letni to nieraz i
    > tydzień wisi im w RDS stary czas.
    > Więc wcale bym się nie zdziwił jakby jakieś śmieci pchali w ramce.
    > Nadawać już w ogóle na ukf-ie nie umieją, doszło do sprzętu pokolenie
    > srajfonów, głuche to jakby słoń na ucho nastąpił. 95% nadaje z
    > przesterem, zniekształcenia po 10% i więcej. Zawody kto głośniej, kto
    > więcej basu dowali, itd. A jak nie przester to "wypasione"
    > skompresowane do bólu tory dosyłu do nadajnika sygnału, którym będą
    > modulować. Więc czego wymagać po RDS-ie skoro sama analogowa modulacja

    Poza tym oni chyba obecnie wyłącznie z mp3-jek grają, więc nie wiem po
    co im szerokie pasmo analogowe, skoro ze skompresowanym strumieniem
    zmieściliby się w paśmie telegraficznym :)

  • 16. Data: 2015-06-04 14:39:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

> [...]
    > odebrane już się nie psuły. Problem może być jak jest nadawane zbyt dużo
    > informacji i na powtórkę trzeba długo czekać.

    Trudno mi orzec, nie rozbierałem protokołu, ale z całą pewnością mogę
    powiedzieć empirycznie, że poprawne odebranie informacji nie zabezpiecza
    przed skutkami jej błędnego odebrania w następnym podejściu.

  • 17. Data: 2015-06-04 17:18:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Jun 2015 12:42:25 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Poza tym oni chyba obecnie wyłącznie z mp3-jek grają,

    Weź nie żartuj, to tak jakbyś powiedział, że filmy w tv z dvd
    "puszczają".

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-06-04 23:03:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-04 o 00:58, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > agresywnie, każde mocniejsze uderzenie powodowało chwilowe przygaszenie
    > poziomu sygnału, efekt wyjątkowo przykry.

    Z tego, co pamiętam, to MK125 miał mocny kompresor.
    Ciężko było nagrać Moskau Dżyngis Khana.

    Teraz czasami to jest specjalnie robione we współczesnych "numerach" -
    ale dla mnie jest to błąd.

> [...]
    > pukniesz parę razy w bębenek, zwykle wirtualny i jużeś-waść tfurcom
    > jest. :P I lecisz w świat, a siuśki piszczą w ekstazie (nie mylić z tym

    No coż. "Śpiewające fortepiany", Waldemar Malicki, Grupa Mocarta,
    wcześniej Marek & Wacek - chyba nie trzeba objaśniać.
    Natomiast mam wrażenie, że akompaniator Roberta Janowskiego (taki
    ciemnawy, co wystukuje kilka nut) z "Jaka to melodia" umie tylko to, co
    umie ;)

    Jednak znałem kilka osób, grających wyłącznie ze słuchu, bardzo dobrze,
    a nie znających nut - a w zasadzie nie umiejących czytać zapisu nutowego.

    A media to z każdej osoby wykreują gwiazdę. Już nawet nie wnikam w
    różnych "zboczków", bo mnie jeszcze ktoś zlinczuje ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2015-06-04 23:06:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-04 o 17:18, Marek pisze:

    > Weź nie żartuj, to tak jakbyś powiedział, że filmy w tv z dvd "puszczają".

    A ile jest filmów nadawanych w HD na kanałach HD?
    Ja w kablówce widzę rzadko. Bardzo nawet rzadko, ale może dlatego, że
    rzadko też oglądam on-line ;) tylko najczęściej najpierw nagrywam, a
    później oglądam.
    Nie wiem, jak w rozsiewczej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-06-04 23:11:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-04 o 14:39, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > powiedzieć empirycznie, że poprawne odebranie informacji nie zabezpiecza
    > przed skutkami jej błędnego odebrania w następnym podejściu.

    Mam starego Clariona w aucie. Albo wyświetla RDS prawidłowo, albo
    wyświetla kreski, ale wtedy już odbiór radia jest mocno zaszumiony bądź
    zniekształcony z powodu słabego sygnału.
    Radio jeszcze na CD, ale go nie wymienię na nowsze, bo jakość dźwięku
    wzorcowa. Nawet ze skompresowanych MP3 potrafi wyciągnąć "drugie tło".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam