  • 1. Data: 2015-06-02 00:56:52
    Temat: RDS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czy w specyfikacji RDS byly jakies zmiany ?

    Mam radyjko soundmaster WE320, i ono synchronizuje sobie czas z RDS
    ... tyle ze lapie godzine np 52:20.
    Date tez jakas dzika, np 32-05-13, a po wyprostowaniu mu sie dzien
    tygodnia przestawia.

    No i ciekaw jestem - usterka w radyjku, ktoras stacja bzdury nadaje,
    czy cos sie zmienilo w protokolach ?

  • 2. Data: 2015-06-02 21:42:25
    Temat: Re: RDS
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-02 o 00:56, J.F. pisze:

> [...]
    > tygodnia przestawia.
    >
    > No i ciekaw jestem - usterka w radyjku, ktoras stacja bzdury nadaje,

    biorąc pod uwagę pierdyliony wyprodukowanych dekoderów trudno sobie
    wyobrazić zmianę niekompatybilną wstecz. chyba, że Twoj jest nieodporny
    na zmianę.

    ktora stacja tak nadaje? dzisiaj nie zauważyłem nic szczególnego w RDSie

    a.

  • 3. Data: 2015-06-03 02:08:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Biorąc pod uwagę, że to normalnie,że czasem w komunikatach RDS pojawiają
    się "śmieci", to przypuszczam, że po prostu nie ma tam specjalnej
    korekcji błędów, i zwyczajnie na skutek czy to słabego sygnału, czy
    jakichś zakłóceń w radio pojawiają się błędy w transmisji, a radio
    podaje to, co mu się tam odkoduje bez żadnego sprawdzania poprawności.

  • 4. Data: 2015-06-03 08:31:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    Rds ma korekcję błędów.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-06-03 09:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości
    >biorąc pod uwagę pierdyliony wyprodukowanych dekoderów trudno sobie
    >wyobrazić zmianę niekompatybilną wstecz. chyba, że Twoj jest
    >nieodporny na zmianę.
    >ktora stacja tak nadaje?

    Wlasnie trudno mi powiedziec - bo musze wyciagnac baterie, odczekać na
    pelny reset, wlaczyc ... i on chyba automatycznie sie stroi do
    pierwszej stacji ...

    J.

  • 6. Data: 2015-06-03 15:10:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Rds ma korekcję błędów.

    no może i jakąś ma. Ale wielokrotnie mi się zdarzyło, że tekst
    wyświetlany zawierał jakieś durne znaki, zatem widocznie jak korekcja
    nie pomoże, to i tak zostanie to wyświetlone.

    Podobnie bywa z telegazetą - też potrafi wyświetlać śmieci, w razie
    problemów z sygnałem.

    Więc jeśli kolega ma słaby zasięg, albo coś mu radio marnie odbiera z
    dowolnego powodu, to i RDS odbiera głupoty.

  • 7. Data: 2015-06-03 16:19:28
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Kto by się tam dziś RDS-em przejmował.
    Niejedna stacja jak jest zmiana czasu letni-zimowy-letni to nieraz i tydzień
    wisi im w RDS stary czas.
    Więc wcale bym się nie zdziwił jakby jakieś śmieci pchali w ramce.
    Nadawać już w ogóle na ukf-ie nie umieją, doszło do sprzętu pokolenie
    srajfonów, głuche to jakby słoń na ucho nastąpił. 95% nadaje z przesterem,
    zniekształcenia po 10% i więcej. Zawody kto głośniej, kto więcej basu
    dowali, itd. A jak nie przester to "wypasione" skompresowane do bólu tory
    dosyłu do nadajnika sygnału, którym będą modulować. Więc czego wymagać po
    RDS-ie skoro sama analogowa modulacja częstotliwości ich przerasta.
    Radio na UKF dla mnie skończyło się w na początku 21 wieku. Sprzęt coraz
    lepszy a jakość emisji coraz gorsza. Przestałem tego już praktycznie
    słuchać, bo się nie da tego sluchać bez bólu głowy jaki wywołuje zepsuty
    dźwięk.

  • 8. Data: 2015-06-03 17:25:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 16:19, jedrek pisze:
> [...]
    > lepszy a jakość emisji coraz gorsza. Przestałem tego już praktycznie
    > słuchać, bo się nie da tego sluchać bez bólu głowy jaki wywołuje zepsuty

    Jeszcze jakiś czas temu - gdy w PL było tylko kilka komercyjnych stacji
    - to można było stacje odróżnić "na słuch". Zwłaszcza RMF.

    A teraz to wszystko jeden hałas :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-06-03 22:05:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > lepszy a jakość emisji coraz gorsza. Przestałem tego już praktycznie
    > słuchać, bo się nie da tego sluchać bez bólu głowy jaki wywołuje zepsuty
    Zacznij słuchać 3PR, tam jeszcze nadają normalnie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-06-03 22:48:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2015 15:10:50 +0200, sundayman napisał(a):

> [...]
    >
    > Więc jeśli kolega ma słaby zasięg, albo coś mu radio marnie odbiera z
    > dowolnego powodu, to i RDS odbiera głupoty.

    Nie, to chyba nie glupoty - tzn te glupoty sa bardzo powtarzalne.
    No chyba ze i zaklocenia mam powtarzalne ...

    J.