  • Data: 2015-06-05 11:14:07
    Temat: Re: RDS
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-05 o 02:58, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nic takiego nie miał, ani ten, ani żaden... To nie kompresor, lecz
    > ARW/ARP (automatyczna regulacja wzmocnienia/automatyczna regulacja
    > poziom), w żadnym wypadku nie można tego mylić z kompresją. Ale wiem, o
    > czym piszesz i sposób na to był dość prosty, zależnie od szybkości
    > dzsiałania - zapuścić samą gotowość do nagrywania, jak np. w MK235,
    > puścić kilka pierwszych taktów utworu, aż się ustali poziom nagrywania,
    > szybko przewinąć magnet-dawcę do poczatku i ponowić transmisję, tym
    > razem włączając już fizycznie rejestrację.
> [...]

    Nie zrozumieliśmy się. Za szybko przeczytałem twój "przester", stąd
    nieporozumienie. Ja pisałem o kompresji dynamiki znanej ze studia
    jeszcze analogowego - czyli zmniejszenie amplitudy utworu. Bez tego np.
    Bolero byłoby niesłyszalne w cichszych partiach utworu na słabszych
    radioodbiornikach czy w radiowęzłach. W tym znaczeniu ARW był pewnego
    rodzaju kompresorem, tyle, że mocno nieliniowym.
    W słabszych magnetofonach ARW "budził się" dopiero po przekroczeniu
    pewnego poziomu, działając z opóźnieniem ułamka sekundy, zmniejszając
    poziom nagrania przez kolejne pół sekundy lub nieco dłużej - wyglądało
    to tak, jakby ktoś przykładowo po każdym uderzeniu "stopy" (w perkusji)
    przyciszał sygnał na pół sekundy.

    Swego czasu nawet zacząłem składać kompresor na lampach, ale brakło
    materiału i sprzęt przekazałem koledze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam