  • 11. Data: 2012-12-21 15:04:37
    Temat: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-21 14:40:12 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Pamiętałem cene 25 dolarów. Teraz widzę, że jednak 35,

    Nie wiem gdzie to widzisz, dla jakiego klienta i przy jakiej skali zakupu.
    consumer/Poland, 189pln, bo go farnell przekierowuje do kamami.
    Dla biznesowego pokazuje 132pln@1pc i 122@100pcs

    > ale to chyba lepszy
    > model.

    ponoć rev.A nie był wypuszczony na rynek

    > No to niech będzie, że nie 10, a 5-6%. Też dużo.

    Zauważ że ceny, które tu powyżej podano dla elementów RTC, były cenami
    też "z ulicy". Dla producenta przy jego skali zakupu, będzie to nie $2,
    a np $0.8 (strzelam, nie sprawdzałem). Stąd właśnie tłumaczenie o
    ograniczeniu kosztu produktu jest wykrętem pierwszej wody.

    --
    DJ

  • 12. Data: 2012-12-21 15:15:13
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-21 15:04, DJ pisze:

> [...]
    > a np $0.8 (strzelam, nie sprawdzałem). Stąd właśnie tłumaczenie o
    > ograniczeniu kosztu produktu jest wykrętem pierwszej wody.

    Ale dlaczego zarzucasz gościom jakieś wykręty? Po prostu przyjęli, że
    dla ich grupy docelowej sprzętowy RTC nie jest niezbędny i już. Obcięli
    koszty i zostawili sobie większy margines gotówki na inne rzeczy (jak
    choćby 2x większy RAM niż był na początku).

  • 13. Data: 2012-12-21 15:21:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Nic nie stało na przeszkodzie zostawienia troche miejsca na płytce na wlut.

    O tym nie pomyślałem. Rozwiązanie dobre i tanie.

    > Mam zadanie dla PI bez podpięcia pod sieć w którym brak zegara jest po
    > prostu cholernie upierdliwy.

    Wierzę. Takich jest mniejszość, ale się zdarzają.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2012-12-21 15:29:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Nie wiem gdzie to widzisz, dla jakiego klienta i przy jakiej skali zakupu.
    > consumer/Poland, 189pln, bo go farnell przekierowuje do kamami.
    > Dla biznesowego pokazuje 132pln@1pc i 122@100pcs

    Link "BUY A PI" z http://www.raspberrypi.org/, Qty 1+, United States,
    Price $35.

> [...]
    > a np $0.8 (strzelam, nie sprawdzałem). Stąd właśnie tłumaczenie o
    > ograniczeniu kosztu produktu jest wykrętem pierwszej wody.

    To co, na złość tego RTC nie dali? Żeby ludzie nie kupowali badziewia?
    Strasznie mnie to bawi, jak klient przychodzi do sklepu lub fabryki
    i od progu zaczyna gadkę jak należy prowadzić biznes, a na rzeczowe
    kalkulacje mówi coś o "wykrętach pierwszej wody". Tak, $0,8 też może
    być drogo.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2012-12-21 15:47:54
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-21 15:29:49 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > To co, na złość tego RTC nie dali? Żeby ludzie nie kupowali badziewia?

    Nie wiem. Może żeby sprzedać osobno rozmaite extensions? w tym na
    przykład RTC za jedyne $20? ;)

    > Strasznie mnie to bawi, jak klient przychodzi do sklepu lub fabryki
    > i od progu zaczyna gadkę jak należy prowadzić biznes,

    W zasadzie to mi klient zawsze mówi jak należy prowadzić biznes, gdyż
    dla niego się to prowadzi. Nie słuchasz klientów z których żyjesz,
    zwijasz się.

    > a na rzeczowe
    > kalkulacje mówi coś o "wykrętach pierwszej wody". Tak, $0,8 też może
    > być drogo.

    Przybył klient do sklepu/fabryki i koszt jego przybycia był większy niż
    $0.8. Nawet w przeliczeniu na 1szt zamawianego towaru. Mnie taki
    producent też bawi.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2012-12-21 16:33:12
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Który uC w takiej budowie będzie działał z kwarcem 32k, przy średnim
    > poborze prądu 1uA?
    PIC12F1822
    Może nie w SO-23, ale w:
    4x4mm QFN
    S.

  • 17. Data: 2012-12-21 16:52:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > PIC12F1822
    > Może nie w SO-23, ale w:
    > 4x4mm QFN

    Fajny, ale nie spełnia podstawowego warunku - nie jest tańszy niż RTC
    (0.8$@5k vs. 0.47$@2.5k) i podejrzewam, że I2C raczej nie pójdzie na
    100kHz przy kwarcu 32k. Do tego kupa problemów z jednoczesną obsługą
    emulacji zegara i transmisji I2C dzięki aż jednemu wektorowi przerwań.

  • 18. Data: 2012-12-21 16:58:26
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > consumer/Poland, 189pln,

    Tak sie zastanawiam, czy nie lepiej kupic jakas tania nawigacje, wywalic
    WinCE, wepchnac Linuxa... dotykowy LCD "gratis", obudowa, ladowarka, GPS.
    Nie wiem co w tym PI takiego fajnego, nawet RS232 to nie ma, no chyba,
    ze na ktoryms GPIO jest/da sie zrobic. Nawet jako sterownik srednio to
    przydatne. Jako odtwarzacz filmow? Well, za tyle mozna kupic cos
    dzialajacego w obudowie z zasilaczem ze wszystkimi potrzebnymi kodekami,
    gotowe do pracy.
    Zeby choc jakies MEMSy byly, ale nawet RTC brak.
    To o co kaman, jak mawia mlodziez, dla satysfakcji dlubania w czyms?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2012-12-21 17:15:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-21 15:47, DJ pisze:

> [...]
    >
    > W zasadzie to mi klient zawsze mówi jak należy prowadzić biznes, gdyż
    > dla niego się to prowadzi. Nie słuchasz klientów z których żyjesz,

    Słuchasz klienta statystycznego. Jak będziesz próbował dostosować swój
    produkt do oczekiwań każdego marudy to szybciej pójdziesz z torbami.

    > Przybył klient do sklepu/fabryki i koszt jego przybycia był większy niż
    > $0.8. Nawet w przeliczeniu na 1szt zamawianego towaru. Mnie taki
    > producent też bawi.

    A jeśli tych "klientów" będzie setki, z czego każdy ma jakąś innowację
    za 0,8$ zajmującą dajmy na to 6 mm^2? Jeśli ich postulaty uwzględnisz to
    już nie będzie mała płytka za 35$.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2012-12-21 17:20:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Fajny, ale nie spełnia podstawowego warunku - nie jest tańszy niż RTC0
    > (0.8$@5k vs. 0.47$@2.5k)
    :-) Mogę mu dołożyć zadania, skreślając z płytki pięć komponentów obok.
    > i podejrzewam, że I2C raczej nie pójdzie na
    > 100kHz przy kwarcu 32k.
    Byłoby trudno, choć nieczęsto jest potrzeba odczytu
    czasu np. "17:05" z prędkością 100kHz.
    > Do tego kupa problemów z jednoczesną obsługą
    > emulacji zegara i transmisji I2C dzięki aż jednemu wektorowi przerwań.
    Wydaje mi się, że nie aż taka kupa.
    1)Skala czasu. obsługa zegara (1 000 000 us) vs. obsługa I2C (10 us)
    2)Jeśli to ma być goły RTC to ma tylko 2 zadania:
    a) liczyć czas
    b) odpowiadać na pytania
    Naturalny wydaje się być podział:
    a) liczyć czas w pętli głównej
    b) obsłużyć przerwania przez I2C

    Nie upieram się.
    Dobry RTC w roku 2013 w cenie, którą podałeś będzie w większości
    zastosowań wystarczający.
    Ja po prostu kwestionuje głupie tłumaczenie, że na płytce Pi nie ma RTC,
    bo byłoby za drogo
    i w ogóle miejsce na płytce, i bateria i.... pięc zdań problemów, a
    chłopcy po prostu uznali, że
    czas nieważny.

    Idealnie by było, aby ten główny kontroler zwalniał po odłączeniu od
    prądu, do 32kHz i liczył sam sobie czas przy 1uA.
    Ale to pewnie w 2020 będzie.
    S.