    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Date: 22 Dec 2012 11:55:43 GMT

    Pan Mario napisał:

    > No to wersja dla ubogich :)

    Też nie. Jeśli coś z pierwszej oferty IBM można było nazwać wersją dla
    ubogich, to właśnie konfigurację z CGA. To taka karta do wszystkiego,
    czyli do niczego. Literki widać bardzo marnie, a grafika byle jaka.
    W Polsce widać to było jeszcze wyraźniej, bo karta CGA ograniczała wsad
    dewizowy -- sprzedawano ją z polskiej produkcji monitorem zrobionym
    z telwizora turystycznego (monochromatyczny, najczęściej zielony).

    Producent sobie założył, ze biznas (czyli nie ci ubodzy) potrzebuje
    trybu tekstowego, a jak kto chce grafiki, to niech se sam robi.
    No i różni robili -- na przykład Hercules, pomyślany tak by nie trzeba
    było kupować monitora, bo pasował ten od MDA. Hercules szybko wyparł
    MDA, więc wybór między jednym a drugim długo się nie uchował. A dla
    bogatych (bardzo bogatych) niemal od samego początku istnienia pecetów
    był na przykład Matrox ze swoimi kartami i monitorami.

    --
    Jarek