    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: RAM czy SSD
    Date: Mon, 25 Mar 2013 14:19:40 +0100

    "Budzik" napisał:

    > Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria - postanowiłem się
    > przesiąśc na coś nowszego - c2d.

    Czyli co najmniej DDR2, o ile są takie płyty są jeszcze sprzedawane.
    Ja łońskiego roku pod c2d kupowałem płytę pod DDR3.

    > Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.

    W nim w sensie starym komputrze? Jakiego typu są to pamięci?
    Przypadkiem nie zwykłe DDR? Obawiam się, że następne pytanie jest
    bezprzedmiotowe - pamięć i tak będziesz musiał kupić.

    > Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD
    > i ustawić na nim SWAP i postawić system?

    Umyć i ręce i nogi. W sensie kupić RAM-u ile wlezie (chyba, że system
    obsłuży mniej) oraz SSD żeby:
    a) postawić na nim system z minimalnym rozmiarem pliku wymiany
    b) móc - cytuję z pamięci "patrzeć z politowaniem na jaskiniowców
    używających jeszcze mechanicznych HDD".

    JoteR