  • Data: 2009-02-07 22:28:14
    Temat: Re: RAID na dyskach USB - da sie?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikolaj Tutak"
    >
    > Znaczy, co rozumiesz przez "natywnie"?

    To znaczy iż "kiedyś kiedyś w odległych czasach" /dev/sdX to były wyłącznie
    dyski SCSI.

    > I dlaczego uważasz, że np. RAID-1 na dyskach IDE to nie "porządne"
    > rozwiązanie?

    Bo RAID najlepiej chodzi na dyskach wydajnych projektowanych do duzych
    obciazen itd. - takie wymagania spelniaja najlepiej dyski serwerowe
    (SCSI/SAS)... ale i na IDE/SATA się da i jest sporo taniej ;-)

    > Etam. Jaka znowu jazda? Robi się dokładnie tak samo, jak na innych
    > urządzeniach blokowych. Jak pisałem, na /dev/fdX też się da.

    Chodziło mi jazdę "mentalną" ;-) USB do dysków nadaje się jak sito do
    przenoszenia piachu - niby się da ale wiekszość innych rozwiązań jest o
    niebo lepsza...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj