  • 11. Data: 2009-07-13 12:17:02
    Temat: Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: "ChOpLaCz" <z...@o...pl>

    > Zainstaluj Velociraptora (jednego , wystarczy)

    ???
    Cos wiecej?

  • 12. Data: 2009-07-13 12:54:05
    Od: reles <...@...c>

    ChOpLaCz pisze:

    > Wiesz. Mozna uzywac kompa jak Bozia przykazala. Jeden programik, jedna
    > stronka, itp. rownoczenie ;) ale nie o to chyba chodzi, gdy na pokladzie
    > siedzi 4rojajowy potwor i taczka ramu ;). To ma dzialac.

    Najwyraźniej nie działa, a ilość uruchomionego softu nie ma znaczenia.
    Masz niestabilny system, na którym w dodatku pracujesz i zamiast coś z
    tym zrobić wolisz zrezygnować z RAIDA.. naprawdę pocieszne.
    Inaczej zaśpiewasz jak ci któregoś razu po takim zwieszeniu już nic nie
    ruszy a będzie robota do zrobienia na za pięć minut. ;-)

  • 13. Data: 2009-07-13 12:54:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Wiesz. Mozna uzywac kompa jak Bozia przykazala. Jeden programik, jedna
    > stronka, itp. rownoczenie ;) ale nie o to chyba chodzi, gdy na pokladzie
    > siedzi 4rojajowy potwor i taczka ramu ;). To ma dzialac. A ze niektorzy
    > userzy dosyc pazernie z tego czerpia ;), to inna sprawa. Nie mam zdrowia,
    > aby przekopac teraz ilezdziesiat wtyczek FF (nawet nie wiadomo, co
    > wylaczyc :), a moze zbadac sterowniki grafiki (?), a moze
    > cos z DirectX (?), a moze sieciowka sie wywala przy takim strzale 20 stron
    > na raz. Nie wazne. Nie o to idzie.

    To zobacz co powoduje BSOD.

  • 14. Data: 2009-07-13 13:53:30
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > To zobacz co powoduje BSOD.

    Trudno wyczuc.
    Mrozi ekran, mysz, dzwiek.
    Zero ruchu.
    Ani swieta trojca, ani nic.
    Tylko chamski reset z palca. :(

  • 15. Data: 2009-07-13 16:52:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Trudno wyczuc.
    > Mrozi ekran, mysz, dzwiek.
    > Zero ruchu.
    > Ani swieta trojca, ani nic.
    > Tylko chamski reset z palca. :(

    Przeczytaj kod błędu.

  • 16. Data: 2009-07-13 18:09:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Trudno wyczuc.
    > Mrozi ekran, mysz, dzwiek.
    > Zero ruchu.
    > Ani swieta trojca, ani nic.
    > Tylko chamski reset z palca. :(

    IMO kilka możliwości:
    - sterownik grafiki
    - wentylator grafiki/CPU
    - zasilacz ale ten by raczej skutkował resetem niż zawieszeniem

    --
    marfi

  • 17. Data: 2009-07-13 18:10:07
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Interesowała mnie odpowiedz czy mozna - to tak sobie
    > - wlaczac i wylaczac RAIDa w biosie.

    Teoretycznie RAIDa nie mozna wylaczac w BIOSie, bo musisz wtedy od nowa
    konfiguracje macierzy ustawiac...
    Mozesz za to (teoretycznie) odlaczyc zasilanie jednego z dyskow - wtedy nic
    sie nie bedzie odbudowywac...
    Tylko pytanie, czy ten RAID wtedy ma sens :)

    Tak jak wczesniej pisali - tu nie powinienes brac sie za maskowanie skutkow
    (zonglowanie RAIDem), tylko za prawdziwa przyczyne problemow :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 18. Data: 2009-07-13 18:54:55
    Od: Karol Biernacki <w...@g...com>

    Mialem podobnie i do dzis nie rozwiazalem tej sprawy :) malo tego u
    mnie po kilkudziesieciu takich naprawach nagle RAID stwierdzil ze ten
    2 dysk mu nie pasuje i nie chcial na nim wiecej odbudowac (komunikat
    nic konkretnego nie mowi cos w stylu za maly dysk lub bledy smart a
    testowalem roznym softem i nie widze w nim problemow). Teraz mam RAID
    na 1 dysku bo nie mam ochoty od nowa instalowac wszystkiego by wykopac
    na dobre ten RAID na dobre.
    Plytka Gigabyte oprogramowanie raid: Intel Matrix Storage.
    Ktos wie czy da sie sklonowac dysk/partycje tak aby RAID przepadl a
    moze da sie przedytowac MBR tak aby byl jako normalny dysk?. Bo jak w
    biosie RAID wylacze to zapewne dysk nie odpali normalnie systemu
    (niestety vista)?

  • 19. Data: 2009-07-13 19:27:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Karol Biernacki pisze:
> [...]
    > moze da sie przedytowac MBR tak aby byl jako normalny dysk?. Bo jak w
    > biosie RAID wylacze to zapewne dysk nie odpali normalnie systemu
    A tu się możesz zdziwić, bo Vista całkiem dobrze sobie z tym radzi.
    Przynajmniej w moim przypadku było bardzo przyjemnie - wyłączyłem RAID w
    BIOS'ie, wyjąłem jeden dysk, system wstał (Vista 64bit). Spodziewałem
    się już jakiegoś procesu naprawczego, dłubania w sterownikach, czy
    przywracania wszystkiego z backupu, a tu po prostu wziął, wstał, wykrył
    sprzęt i śmiga do dziś :-)

    Maciek

  • 20. Data: 2009-07-13 20:29:59
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > Plytka Gigabyte oprogramowanie raid: Intel Matrix Storage.

    Dokladnie tak ;(