  • Data: 2010-07-30 09:34:39
    Temat: Re: RAID 0 w praktyce
    Od: OMSON <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Nie ma takiego czegoś jak "SATA II".
    > http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-08&id=41
    3
    Mniejsza o nazewnictwo - chciałem tylko przytoczyć dla orientacji ale
    dzięki za sprostowanie.

    > 2) Szybszy dysk zostanie ograniczony do wydajności wolniej-
    > szego, a nawet jest możliwe, że macierz będzie działała
    > w sumie troszeczkę wolniej, niż gdyby była zbudowana
    > tylko z dwóch takich samych dysków takich, jak ten wol-
    > niejszy z Twoich dwóch.
    A jeśli oceniać wydajność tak "spowolnionego" RAIDu względem
    samodzielnego "szybszego" z dwóch dysków to jest sens zabawy w taką
    konfigurację? Dodam, że chodzi o szybki dostęp do plików bibliotek
    samplera perkusyjnego, których waga waha sie między 1,4-1,8GB.

    > 3) Jeżeli jeden ma jeszcze interfejs SATA 1.5 Gbps, to
    > wydaje się, że jest to jakiś dosyć stary model?

    To prawda. Ma już swoje lata ale jest sprawny. Jeśli chodzi o
    bezpieczeństwo macierzy, to nie ma z tym problemu - jeśli sie posypie to
    reinstalka bibliotek nie będzie tragedią. Chodzi tylko o doraźne
    "ułatwienie" DAW ich implementacji w projektach muzycznych.

    Pzdr, OMSON