  • 1. Data: 2013-04-13 22:10:44
    Temat: RAID 0 + Windows 7 x64 Pro
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Dziś złożyłem swój nowy komputer.
    Nic specjalnego - X8 FX-8320, 16 GiB ramu, GA-970A-D3 (rev. 1.4) 2xST2000DM001,
    Radeon 6570, be-quiet Straight Power E9 700W.
    Mam problem z instalacją systemu, gdy uaktywnię RAID 0. Proces instalacji trwa w
    najlepsze (dziwne, że maksymalnie tworzy 2 TiB partycję). Gdy jest w ostatnim
    etapie instalacji pokazuje błąd: "system windows nie może przygotować komputera
    do rozruchu w następnej fazie instalacji" i wszystko cofa. Takiego efektu nie
    ma, gdy RAID nie jest aktywny. Ktoś ma jakieś rozwiązanie? Wgrywałem nawet
    najnowszy bios - 12c i bez efektu. W jaki sposób postawić system, aby korzystać
    z RAID0?

  • 2. Data: 2013-04-13 22:23:22
    Temat: Re: RAID 0 + Windows 7 x64 Pro
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 22:10, qwerty pisze:

> [...]
    > aktywny. Ktoś ma jakieś rozwiązanie? Wgrywałem nawet najnowszy bios -
    > 12c i bez efektu. W jaki sposób postawić system, aby korzystać z RAID0?

    NTG

  • 3. Data: 2013-04-13 22:39:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > NTG

    TG. Jak w biosie jest włączona obsługa raid5 (ale w kontrolerze raid0) to nawet
    nie zaczyna kopiowania plików (od razu błąd). Tak więc jest jakiś problem z
    ustawieniem biosu.
    Dodawanie sterowników kontrolera nic nie pomaga.

  • 4. Data: 2013-04-13 22:56:41
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2013-04-13 23:50:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 22:39, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > TG. Jak w biosie jest włączona obsługa raid5 (ale w kontrolerze raid0)
    > to nawet nie zaczyna kopiowania plików (od razu błąd). Tak więc jest

    Nie, to jest problem z twoim systemem operacyjnym który nie potrafi
    obsłużyć programowego RAIDa.

    Twoja płyta główna nie ma sprzętowego RAIDa - jedyne co potrafi, to
    "powiedzieć" systemowi operacyjnemu, czego chciał użytkownik. Resztę
    odwala system operacyjny i twój sobie nie radzi.

    A instalowanie systemu na RAID0 na całości dwóch dysków to nadal głupota.

  • 6. Data: 2013-04-14 13:10:39
    Od: DooMiniK <b...@b...ba>

    On 13/04/2013 22:50, Andrzej Lawa wrote:
    > W dniu 13.04.2013 22:39, qwerty pisze:
    [...]
    > A instalowanie systemu na RAID0 na całości dwóch dysków to nadal głupota.

    Czemu głupota, jak ma taką potrzebę?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2013-04-14 13:34:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Czemu głupota, jak ma taką potrzebę?

    Niestety windows nie potrafi się zainstalować na 4 TB dysku. Po podzieleniu na 2
    części zainstalował się bez problemów.
    Tak więc mieliście rację - NTG. Swoją drogą głupie, że mimo, że są widoczne dwa
    dyski (tak jak podzieliłem) to może być tylko jedna partycja systemowa
    (odpowiedzialna za boot).

  • 8. Data: 2013-04-14 14:37:46
    Od: "Piotr B. (pb2004)" <p...@n...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
> [...]
    > widoczne dwa dyski (tak jak podzieliłem) to może być tylko jedna
    > partycja systemowa (odpowiedzialna za boot).

    Potrafi tylko dysk musi używać GPT, a płyta uefi. Sprawdź czy twoja
    spełnia te wymagania.

    --
    Piotr Borkowski

  • 9. Data: 2013-04-14 15:42:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 13:10, DooMiniK pisze:
    > [...]
    >
    > Czemu głupota, jak ma taką potrzebę?

    Bo jak mu padnie jeden, to straci i system, i dane.

    Jakby dla przyśpieszenia zainstalować system na RAID0 to lepiej nie
    przeznaczać na to całego dysku i zostawić sobie kawałek na jego kopię
    zapasową, żeby w razie czego móc szybko odtworzyć.

  • 10. Data: 2013-04-14 17:17:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przeznaczać na to całego dysku i zostawić sobie kawałek na jego kopię
    > zapasową, żeby w razie czego móc szybko odtworzyć.

    A jak będzie przepięcie i spalą się dyski? Backup mam na laptopie, dyskach
    zewnętrznych i na serwerach. Akurat pad nie jest mi straszny (ale przyśpieszenie
    operacji tak).