  • 11. Data: 2014-06-13 10:54:56
    Temat: Re: QBasic
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 10:07:16 UTC+2 użytkownik slawek napisał:
    > U�ytkownik "firr" napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > A to sobie sprawd�, czy wywo�uj� si� destruktory obiekt�w porzuconych
    przez

    > skok goto:
    >

    > { Foo foo; goto panic;} panic: /* here */; // destruktor obiektu foo nie
    >
    > zostanie wywo�any, cho� powinien

    po co mam to sprawdzac jak mnie c++ wogole nie intersuje (bcc32 to jest dla mnie
    kompilator c+win32) i dla moich zastosowan
    sprawdzal sie dosyc dobrze (powiedzialbym swietnie gdyby nie zepsuty float2int, brak
    inline assembly, brak lepszego generatora i te ograniczenia na ilosc ststycznych
    tablic - w sumie dalo sie to obejsc (kombinajac go z nasmem i przechodzac na poziom
    nieco wiekszej ilosci recznej roboty co jest samo w sobie dobre) wiec sprowadzal sie
    swietnie)

    - teraz po przesiadce na mingw czuje sie jednak powaznie nieswojo, czuje ze
    musialbym go chyba dlugo oswajac by sie z nim czuc tak dobrze jak z b55 (o ile to
    wogole jest mozliwe, zakladam ze tak) - to jest duzo roboty - ale drogi powrotu
    raczej
    nie przewiduje jako ze jednak z tego co wiem
    mingw pozwolilby mi genarowac jednak szybsze
    wynikowo programy (i to sporo szybsze ze 3x moze) daje tez jednak nowe mozliwosci,
    Tak ze odwrotu nieststy raczej nie ma, dla mnie jedyna opcją jest chyba mingw
    (poprobowalbym chetniej intela ale musialabybyc darmowa wersja). tyle ze jak na razie
    (z m32 by to tak nazwac bo nazwa mingw jakos mi sie nie do konca podoba) czuje sie
    fatalnie nieswojo

    ps tak jak borland mingw ma swoje odpowiednie
    'wtopy' a mianowicie tą bardzo poważną ktora kiedys (jak zwykle z trudem odkrylem)

    "One notable difference of whether you compile C or C++ is for example that C++ (at
    least C++11, but GCC since ca. version 4.6 also does that for C++03) mandates
    initialization of function-local static variables being thread-safe. I'm mentioning
    that since you use that feature (maybe without being aware)."

    to cholerstow powodowalo ze

    taki kod

    static DWORD processID = GetCurrentProcessId();

    zamiast takiego

    static DWORD processID = 0;
    processID = GetCurrentProcessId();

    powodował ze binarny rozmiar mojej apki
    nagle skoczyl z milego około 20kb na prawie 100 kb i tez program zauwazalnie mi
    zwolnił
    (konkretnie wtedy jak widze z notatek z 3ms /ramke na 4ms /ramke ale to zalezy od
    przypadku i ogolnie moze to byc zarowno mniej zauwazalny jak i bardziej zauwazalny
    spadek
    jak przypuszczam - jesli to cholerstwo m32
    robi wiecej takich sztuczek to co do zasady nie jest lepiej niz za borlanda a borland
    mial przynajmniej jakis styl (co prawda tez nie do konca optymalny style b32 i m32
    9tj wrazenia jakie odnosze) sa jakos chyba porownywalne z pewna jednak chyba przewaga
    na rzecz b32 [ale ok nie ma co tego w kolko powtarzac bo o swojej przesiadce i o
    wrazeniach z niej pisalem juz nie raz ;/ troche strata miejsca na powtarzanie tego
    samego]

  • 12. Data: 2014-06-13 11:11:53
    Od: firr <p...@g...com>

    > to jest wlasnie dziwne ze jezyki lepsze (jak c czy js) sa zarazem maga bardziej
    trudne (i to jest fatalne - o tyle mozna by

    to sie bierze poniekad z tego ze lepsze bardziej ogólne jezyki otwierają programiste
    na pewna o wiele szerszą przestrzen rozmaitych komplikacji (komplikacji rozmaitego
    zrodla, np jakis jezyk moze postulowac ze odcina programiste od przestrzeni
    niskopoziomowych komplikacji zarazem wtlaczajac go w inna przestrzen komplikacji
    wysokopoziomowych) - wtedy taki poszerzony zbiór szczegółow programisty lepszego
    jezyka zaczyna go przytłaczać

  • 13. Data: 2014-06-15 10:45:00
    Od: firr <p...@g...com>

    no dobra moze zmusze sie by przepisac i uruchomic moj rasteryzer z b2 na m2,
    przynajmniej sprobuje bo za wynik ne recze ;/
    wtedy by moze cos wyszlo z porownania
    (a moze by nie wyszlo bo po drodze zpomnielem
    czy sa roznice w starym kodzie a do tego by grzemac w obu i porownywac to nie wiem
    czy sie zmusze, niby powinienem ale to jest drugi poziom zmuszenia sie, pisanie na
    dwu kompilatorach na raz spowolniloby mnie chyba)

    - problemem jest ciagle ten problem nawigatora na myszy

    w moim starym kodzie na borlandzie tutaj to działa dobrze (przynjmniej dla mojej
    czulosci myszy)

    https://www.dropbox.com/s/t045e2bffiqnbe9/fs.zip

    (nastroiłem sie tego jak cholera a dla nie
    tweakowanie jest nie mniej uciazliwą robotą
    niz kodowanie a nawet gorszą w powtarzeniu bo latwiej pewne rozwiazania zapomniec a
    ajkichs kurna ksiąg z historią tweaków nie chce mi sie prowadzić) ale wyraznie nie
    jestem zadowolony z koderskiej strony tego kodu

    no ale cóz sprobuje dodac do nowego projektu jako camera_navigator_old, odgrzebac
    stary modul rasteryzera w smieciach i jechane :C

    zobaczymy czy mi sie uda (po sniadaniu sprobuje choc czuje lekki stres)

  • 14. Data: 2014-06-17 22:07:21
    Od: firr <p...@g...com>

    uruchomilem ten kod na mingw (poszlo troche mniej stresowo niz myslalem za to troche
    sluzej niz mi sie zdawalo bo wywdawalo mi sie ze zrobie to w jeden dzien w niedziele
    a dzis jest wtorek )

    na razie jestem troche rozczarowany, nie pamietam dokladnie jak to bylo pod b32/p4
    ale
    mglisicie pamietam ze mialem tam ramki gdzies tak okolo 85 ms a teraz tutaj na
    m32/c2d mam 72 z właczonymi wszystkimi flagami optymalizacji (co prawda wycialem
    troche kodu clippingu ze srodka moze jak dodac przyspieszy) jesli na b32/p4 to bylo
    90 to tutaj bylbym zadowolony gdyby to bylo 25 (bylbym wtedy zadowolony) - no ale
    zobacze dalej jak staranniej przepatrzc kod

  • 15. Data: 2014-06-18 00:54:51
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 22:07:21 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    90 to tutaj bylbym zadowolony gdyby to bylo 25 (bylbym wtedy zadowolony) - no ale
    zobacze dalej jak staranniej przepatrzc kod

    wersja wykonywalna

    https://www.dropbox.com/s/6618w9uf10x5lor/tie50.zip

    nie jest to moze zbyt ciekawe , bo jakies dziwne kolorowanie straszny platik, ale
    nie mam czasu na razie
    tego poprawiac, u mnie okolo 50 ms /95,1 tys trojkatow

    nie wiem tez czemu chrome klasyfikuje to jako zlosliwe oprogramowanie, raczej
    belednie bo nic nie wiem bym mial jakiegos wirusa ani etez nie jest to malware nic
    nei zmienia w systemie