  • 1. Data: 2014-11-12 09:47:08
    Temat: Q6600 -> X3360?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Płyta ASUS P5E, założony q6600 (ten z niższym TDP, 95W),
    rozważam podmianę.
    Akurat leżą na allegro:
    - Q9400, supportowany
    - XEON X3360, niesupportowany:
    http://www.asus.com/pl/Motherboards/P5E/HelpDesk_CPU
    /
    Czy dedukcja że nie warto się pchać w XEONA jest prawidłowa,
    choćby z powodu potencjalnych problemów ze wsparciem dla
    procesora, czy jednak (ze względu na oglądane benchmarki)
    nie (i warto zakładać), a przy okazji, czy QUADy mają
    oddzielnie taktowany RAM?
    (idzie mi o FSB - żeby nie wyszło że dobrze, ale jak chcę
    wykorzystać zysk z zegara, to mam sobie kupić nowy szybszy
    RAM, bo to już nie do tego komputera :))

    Wersji z "docinamiem" i przejściówką:
    http://allegro.pl/xeon-x5460-quad-lga775-lepszy-qx96
    50-e5450-q6600-i4791226316.html
    ...nie rozważam (choć chipset podobno pasowny).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2014-11-12 11:55:11
    Temat: Re: Q6600 -> X3360?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Witam.
    > Płyta ASUS P5E, założony q6600 (ten z niższym TDP, 95W),
    > rozważam podmianę.

    Do przemyślenia:
    Jedyne co mnie skłoniło do przejścia z w/w Q6600 na i7-3770 był brak obsługi
    przez płytę więcej niż 8GB RAM (maszyny wirtualne).
    - Uwaga: prawie nigdy nie wykorzystuję procesora w 100% - dla Ciebie to może
    mieć znaczenie

    --
    marfi

  • 3. Data: 2014-11-12 22:00:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-12 o 09:47, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Wersji z "docinamiem" i przejściówką:
    > http://allegro.pl/xeon-x5460-quad-lga775-lepszy-qx96
    50-e5450-q6600-i4791226316.html
    > ...nie rozważam (choć chipset podobno pasowny).
    A dlaczemu? Sprawdzone, działa, bezproblemowe, cena niezbyt wygórowana...

    Co do Ramu i Quada w s775 - nie ma różnicy w traktowaniu RAMu, ale jest
    jeszcze jeden problem, o którym może nie wiesz - te wszystkie quady na
    s775 są tak naprawdę 2x dualem (stąd np. 2x cache L2 a nie jeden
    wspólny), które komunikują się ze sobą co prawda wewnątrz czipa, ale po
    magistralach zewnętrznych (znacznie wolniejszych, niż wymiana
    "wewnątrzprocesorowa międzyjądrowa")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-11-15 10:31:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2014, BartekK wrote:

    50-e5450-q6600-i4791226316.html
    > A dlaczemu? Sprawdzone, działa, bezproblemowe, cena niezbyt wygórowana...

    Hm... powiadasz "sprawdzone"?
    Zysk warty dłubania?
    No to może się skuszę.
    Choć przekonania nie mam - komp ma działać i wszelkie zacięcia
    są niemile widziane. Wymiana procesora (tylko) niemal nie daje
    okazji do "zacięć", a z kombinowaniem z przejściówkami do czynienia
    nie miałem.

    > Co do Ramu i Quada w s775 - nie ma różnicy w traktowaniu RAMu, ale jest
    > jeszcze jeden problem, o którym może nie wiesz - te wszystkie quady na s775
    > są tak naprawdę 2x dualem (stąd np. 2x cache L2 a nie jeden wspólny),

    No, ale tam i tak Q6600 siedzi :D
    A w sumie miałem się odezwać w innym wątku, tylko odłożyłem na moment
    i zapomniałem - przy wielordzenionym najbardziej cenię sobie pracę
    *nie* przystosowanych do tego programów, można sobie zapuścić dwie
    albo trzy instancje mielące konwersję filmiku albo składające
    panoramę i spokojnie pracować na "reszcie komputera" bez objawów
    braku mocy :>
    (tak czy inaczej wyklikanie przywiązania rdzeni do procesów
    nie zawadzi, ale przy dwu "niezajętych" rdzeniach można się
    nie przejmować, a zapuszczenie programu przystosowanego do
    pracy wieloprocesorowej to tragedia - zapycha co może)
    Akurat "zapchanie wszystkich rdzeni" nie jest moim celem, ale
    jakiś zysk na wydajności nie zawadzi, stąd koncept żeby
    tanio wymienić procesor :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-11-15 11:07:17
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    > albo trzy instancje mielące konwersję filmiku albo składające
    > panoramę i spokojnie pracować na "reszcie komputera"

    nie do końca :)

    często mimo zapasu mocy CPU, operacje zapisu/odczytu na dysku skutecznie
    zmniejszają komfort korzystania z komputera

  • 6. Data: 2014-11-15 12:55:59
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości

    > często mimo zapasu mocy CPU, operacje zapisu/odczytu na dysku skutecznie
    > zmniejszają komfort korzystania z komputera

    Wystarczy te operacje w tle zapuścić na drugim dysku.

  • 7. Data: 2014-11-15 18:56:51
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/11/2014 09:31, Gotfryd Smolik news wrote:
    > można sobie zapuścić dwie
    > albo trzy instancje mielące konwersję filmiku albo składające

    Akurat filmy to latwiej dzis kompresowac z uzyciem odpowiedniej karty
    graficznej. W moim przypadku - Intel quicksync - kompresja idzie pelna para
    a tu tylko 3% procesora jest na uzywane.

  • 8. Data: 2014-11-15 19:26:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-15 o 10:31, Gotfryd Smolik news pisze:
    50-e5450-q6600-i4791226316.html

    > Hm... powiadasz "sprawdzone"?
    No kilka komputerów z takimi procesorami uruchomiłem, jak na razie -
    nigdy nie było żadnego problemu. Mod biosu, mod plastiku podstawki z
    tego co pamiętam, precyzyjne posadzenie tej naklejki - i wkładasz
    procesor jak każdy inny.

    > Zysk warty dłubania?
    A to ty musisz sobie na to odpowiedzieć, czy dla ciebie warty? W czasach
    gdy Q6600 kosztowało majątek, a Q9650 to już całkiem kosmos, to było
    zdecydowanie warto, teraz - to raczej kwestia "kupić jedno, co dostępne,
    czy polować na okazję na drugie, jak się trafi". Różnice w wydajności
    między np Q9550 (w miarę dostępnym) a takim xeonem... są żadne w
    porówaniu do różnicy Q9550 zestawionego z jakimś nowszym i5 ;)

> [...]
    > są niemile widziane. Wymiana procesora (tylko) niemal nie daje
    > okazji do "zacięć", a z kombinowaniem z przejściówkami do czynienia
    To albo jest dobrze zrobione i działa, albo jest spierdzielone - i komp
    w ogóle ci nie wystartuje, koniec. Tu nie ma marginesu na "lekkie
    niestabilności". A jeśli by jakiś zonk był - to zdecydowanie akurat nie
    jest wina modowania procesora, tylko ogólnie całości - np wydajności
    zasilania na płycie głównej lub zasilacza, wyschniętych kondensatorów
    itp, co tak samo by się ujawniło przy wsadzeniu "zwykłego" a mocnego
    procesora.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173