  • 1. Data: 2014-11-11 18:06:21
    Temat: 2 zestawy dom/multimedia
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Szybkie pytanie:

    Jest sobie taki zestaw do zastosowan filmy/net/office/proste gry:

    plyta Asus A88XM-A USB 3.0 DDR3
    proc Athlon x2 340 Dual Core 3,2 Ghz
    pamiec 8 GB RAM DDR3 1333 Mhz
    dysk Seagate Barracuda 7200 500GB 16MB Cache S-ATA
    grafika Asus Radeon R7 240 2GB DDR3 (128-bit) (PCI-E)

    Za ok. 100 zl wiecej mozna znienic procesor na AMD Athlon X4 740 Quad Core
    3.2GHz. Warto? Z mojej lektury testow wynika, ze roznica w wydajnosci jest
    bardzo mala. Ewentualnie czy w ogole warto wsadzic inny procesor na FM2?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-11-11 20:25:47
    Temat: Re: 2 zestawy dom/multimedia
    Od: Tomasz Konojacki <m...@x...tk>

    On Tue, 11 Nov 2014 18:06:21 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >bardzo mala. Ewentualnie czy w ogole warto wsadzic inny procesor na FM2?

    Osobiście dopłaciłbym do tego czterordzeniowca. W przypadku softu
    który potrafi zrobić użytek z wielu rdzeni różnica będzie kolosalna,
    co widać w niektórych testach (choćby tych [1][2]). Dla jednowątkowych
    programów różnica będzie oczywiście żadna, ale myślę, że i tak warto
    dopłacić te 100zł.

    Jeśli nie zależy Ci na grach, możesz rozważyć wzięcie jakiegoś APU
    zamiast CPU i GPU, wyjdzie taniej i energooszczędniej, ale grafika
    będzie troszkę mniej wydajna.

    [1] - http://pclab.pl/art51678-8.html
    [2] - http://pclab.pl/art54009-8.html