eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50.
    i 60.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5c52cf89$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <nwokwc6aaze0.19smt68dfs0pk$.dlg@40tude.net>
    <5c56d18a$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q36njj$jrp$1@node2.news.atman.pl>
    <5c573dfe$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 3 Feb 2019 20:43:45 +0100
    Message-ID: <es879peka4ig.7lb0iets2dnd$.dlg@40tude.net>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1549223013 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 497 82.143.187.50:60518
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2366
    X-Received-Body-CRC: 3120022639
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649372
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 20:16:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > W dniu 2019-02-03 o 13:42, yabba pisze:
    >> I tu cię zadziwię. Amerykanie mieli automaty od dawna, ale tylko w
    >> osobówkach. W ciężarówkach pozostali w większości na etapie skrzyń
    >> manualnych niesynchronizowanych.
    > No to jest dla mnie zagadka.
    > Bo w kraju w którym automaty w osobówkach były "od zawsze", w
    > ciężarówkach bożkiem został wyszukiwacz biegów Eaton Fuller, o 18-tu
    > niesynchronizowanych przełożeniach, dwupółkowy z półbiegami, z podwójnym
    > wysprzęglaniem i hamulcem sprzęgła.

    Cos tu jednak nie tak, bo skoro w wojsku ucza o automatach, to znaczy
    ze je mieli.

    No chyba ze nie automaty tylko przekladnie planetarne - to chyba juz
    Ford T jak mial.

    > Za to w Europie dokładnie odwrotnie - nadal jest wielu zwolenników
    > manuala w osobówkach, z kolei w ciężarówce zazwyczaj ostatnie biegi
    > jakie się zmienia rękami to te na egzaminie na prawo jazdy :)

    To zaloze sie, ze z powodu zrobotyzowanych skrzyn.
    Bo jakby ciezarowka miala palic 10% wiecej, to by zatrudnili fachowego
    kierowce :-)

    Moze ten Eaton Fuller niezawodny jest ?
    A z kolei niezalezni kierowcy wola nie kupowac dziwnych wynalazkow za
    wlasne pieniadze :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: