  • 81. Data: 2023-04-14 11:22:11
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Apr 2023 02:10:06 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > Poznania do Świnoujścia. BMW 325i ma wakuometr ze strzałką i pokazuje
    > 25l/100 przy przegięciu :D

    > Do Świnoujścia jechałem przepisowo i dotykałem pedału "gazu". Trasa
    > całkiem spoko. Wracając wciskałem ile się dało/nieprzepisowo.
    >
    > Różnica taka, że do Świnoujścia spaliłem 7,5l/100 a wracając 15l/100
    > pobiłem nawet rekord tego bolida bo licznik wskazał <250km/h /radaru nie
    > było :)
    >
    > TakĹźe, tentego :)

    > Test był świadomy w sensie, że założyłem sobie od początku taką jazdę

    Moj diesel momentami pokazuje 39.9. Wiecej chyba nie potrafi ...
    pokazac :-)

    Ale ostatnio specjalnie wyzerowałem na autostradzie - 6 l/100,
    a srednia predkosc 120. maksymalna ponad 160.

    Dla porownania - przejechalem tez trase przez wioski, gdzie predkosc
    jest 50-70.
    Wyszlo 5 l/100 ... ale chyba zawadziłem o kawalek miasta, przez same
    wioski byłoby mniej.

    Zebym zobaczyl srednią z autostrady 10, to musialbym chyba ze 200
    rĂłwno ciagnac, no moze 180 ... a zazwyczaj sie nie da.

    > Co do czasu przejazdu, to wracając zyskałem...15 minut. Nie opłaca się
    > wciskać :)

    Bywa, ale ... to w koncu byla znaczna rĂłznica predkosci czy nie?

    Bo na luznej, najlepiej szkopskiej, autostradzie, to jak przycisniesz,
    to srednia rosnie. I zysk potrafi byc spory.

    Ja mam raczej inny przyklad. Wroclaw-Brzeg.
    Moge jechac przez autostrade, 70km, albo przez wioski i Oławe, 50km.
    Czas przejazdu gdy nie ma znaczących korków - prawie taki sam.
    Co z tego, ze autostradą szybko, jak trzeba do niej dojechac
    a potem od niej do celu dojechac.
    Spalanie przez wioski znacznie mniejsze, bo predkosc jak pisalem 50-70
    do Olawy.

    Ale jak sie wpakuje w miejskie korki, to spalanie rosnie.

    Kiedys podobny test to był Wrocław-Swinoujscie. Mozna było przez
    krajowe drogi, wtedy jeszcze w wiekszosci "zwykłe krajówki", mozna
    było przez Berlin.
    Czas podobny (dla mnie, jak dobrze poszlo), nie liczac czekania na
    prom.

    > Po powrocie przez 30 min byłem szybszy od muchy ale po
    > godzinie, kiedy adrenalina opadła to spałem 2 godziny. Jadąc do
    > Świnoujścia byłem wypoczęty po jeździe i mogłem sobie połazić po plaży,
    > bez problemu :) Sumując, "pedałując" to same straty :)

    Osobiscie nie mam takich problemow.

    Inna sprawa, ze nie lubie sie wlec, wiec jak jest okazja, to
    przyspieszam.
    A od wolnej jazdy to mozna zasnąc za kółkiem i sie zabic :-)

    J.

  • 82. Data: 2023-04-15 17:40:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2023 o 23:37, Ewa pisze:

    > Pomyślałam, że kołpaki przykręcane śrubami razem z kołami
    > pewnie mniej są narażone na kradzież i takich szukam.

    https://allegro.pl/oferta/kolpak-fiat-panda-12-20-15
    -or-735553852-12554070506

    Ponieważ po ostatnim "szukaniu" zaczynają mi się w reklamach wyświetlać
    samoistnie kołpaki, to masz jedną z nich :D

    Powinny pasować do Pegota i są tanie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 83. Data: 2023-04-15 17:44:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ponieważ po ostatnim "szukaniu" zaczynają mi się w reklamach wyświetlać
    > samoistnie kołpaki, to masz jedną z nich :D

    https://allegro.pl/oferta/kolpak-15-fiat-panda-nowy-
    oryginalny-12949671657
    jeszcze taniej i 5 szt (poprzednio nie zwróciłem uwagi,że jedna sztuka
    tylko).
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 84. Data: 2023-04-16 17:27:02
    Od: Ewa <E...@c...com>

    -or-735553852-12554070506

    > https://allegro.pl/oferta/kolpak-15-fiat-panda-nowy-
    oryginalny-12949671657  jeszcze taniej i 5 szt (poprzednio nie zwróciłem uwagi,że
    jedna sztuka tylko).

    Dzięki za podpowiedzi, ale dochodzę do wniosku, że zakup
    przez Internet w moim przypadku nie ma sensu.
    Nie mam bowiem żadnej pewności, że kupione kołpaki będą
    pasowały do moich kół. Chodzi zarówno o przetłoczenia,
    jak i o rozstaw otworów na śruby.
    Wiem, że można zwrócić, ale to jest kłopot, bo następne
    też mogą nie pasować. I tak można próbować bez końca.
    Kupno felg czy nawet całych kół już wcześniej odrzuciłam.
    Szukam więc sklepu lub warsztatu w Warszawie lub okolicy,
    który od razu mi takie kupione u niego kołpaki zamontuje.

    Pozdrawiam
    Ewa