  • 1. Data: 2012-04-11 20:09:21
    Temat: Pytanie początkującego - ssanie
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Witam
    mam motorek z manualnym (ręcznym) ssaniem.
    Zapalam silnik na ssaniu i chodzi tak około 2 min.
    Potem wyłączam ssanie i jeżdżę.
    Gdy silnik jest rozgrzany i chcę go zapalić ze ssaniem (wiem, że nie trzeba,
    ale pytanie jest teoretyczne) to automatycznie gaśnie i dławi się.

    Czy tak powinno być? I dlaczego tak jest :)

    Z góry dzięki za odp.

  • 2. Data: 2012-04-11 20:40:41
    Temat: Re: Pytanie pocz?tkuj?cego - ssanie
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-04-11 20:09, vitek pisze:
    > Witam
    > mam motorek z manualnym (r?cznym) ssaniem.

    Motorek to mozesz miec w d... ;)

    > Zapalam silnik na ssaniu i chodzi tak oko?o 2 min.
    > Potem wy??czam ssanie i je?d??.
    > Gdy silnik jest rozgrzany i chc? go zapali? ze ssaniem (wiem, ?e nie trzeba,
    > ale pytanie jest teoretyczne) to automatycznie ga?nie i d?awi si?.
    >
    > Czy tak powinno by?? I dlaczego tak jest :)

    Tak powinno byc. Gasnie bo go zalewasz wzbogacona mieszanka.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2012-04-11 22:34:08
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > Tak powinno byc. Gasnie bo go zalewasz wzbogacona mieszanka.

    A czemu, gdy silnik jest zimny to uruchamia się bez problemu i pracuje
    2-3min ze ssaniem? Co się dzieje, gdy jest już rozgrzany i co to zmienia, że
    nie odpala z ssaniem?

  • 4. Data: 2012-04-11 22:42:18
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A czemu, gdy silnik jest zimny to uruchamia się bez problemu i pracuje
    > 2-3min ze ssaniem? Co się dzieje, gdy jest już rozgrzany i co to zmienia,
    > że nie odpala z ssaniem?

    Bo zimny silnik potrzebuje bogatszej mieszanki właśnie po to by łatwiej
    odpalał i się szybko rozgrzał. Zimne paliwo w zimnym silniku trudniej się
    rozpyla, trudniej paruje. Potrzeba go więc więcej aby ułatwić ten proces. Po
    rozgrzaniu potrzeba go mniej.
    A ciągła praca na ssaniu moze skutkować nawet zatarciem układu tłok-
    cylinder

  • 5. Data: 2012-04-12 08:42:07
    Temat: Re: Pytanie początkującego - ssanie
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 11.04.2012 20:40, Kuczu wrote:
    > Motorek to mozesz miec w d...

    A właśnie, że niekoniecznie:
    http://motormania.com.pl/felietony/wywiady/jan-miode
    k-dusza-fleksyjna/

    I dla nieklikających stosowny fragmencik:

    "Panie profesorze, ale niepokoi nas takie pytanie: czy my mamy motor czy
    motocykl?

    J.M.: W moim dzieciństwie wczesnym było jasne, że się mówiło ,,jazda na
    motorze". Tak, jak się jeździło autem. Dzisiaj to auto już wycofało się
    prawda? Najwyżej jakieś tam autko można kupić dziecku. Ale w języku
    dorosłych jak ktoś chce - teraz powiem językiem młodzieżowym -
    ,,zaszpanować", to on nie powie, że on ma nowe auto - on powie: ,,ja mam
    nowy samochód". I podobnie jest z tym motocyklem. Ja bym powiedział, że
    motocykl nie jest tak obowiązujący w momencie, kiedy ja chcę
    ,,zaszpanować", że znowu użyję tego młodzieżowego określenia, jak
    samochód czy wóz, ale ,,motor" jest określeniem dużo bardziej potocznym.
    Słowo motor jest jednak ciągle poprawnym określeniem motocykla w
    polszczyźnie mniej fachowej."

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 6. Data: 2012-04-12 10:14:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-04-12 08:42, duddits pisze:

    > A właśnie, że niekoniecznie:
    > http://motormania.com.pl/felietony/wywiady/jan-miode
    k-dusza-fleksyjna/

    Widzisz roznice miedzy slowami motor i motorek ? Czy tez na codzien
    mowisz pieniazki, blancik i kupka ?

  • 7. Data: 2012-04-12 10:38:38
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 12.04.2012 10:14, Kuczu wrote:
    > Widzisz roznice miedzy slowami motor i motorek ? Czy tez na codzien
    > mowisz pieniazki, blancik i kupka ?

    Widzę ..., to zdrobnienie. Niektórzy mają taką manierę, czasem może
    irytującą, ale ciągle poprawną :) Nieraz specjalnie się takiej formy używa.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 8. Data: 2012-04-12 13:18:59
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Wyrażającej przywiązanie ;)

  • 9. Data: 2012-04-13 15:51:34
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >Widzisz roznice miedzy slowami motor i motorek ? Czy tez na codzien
    >mowisz pieniazki, blancik i kupka ?

    No akurat na to co wplywa mie ostatnio na konto od, za przeproszeniem,
    'pracodawcy' to inaczej nie mowie jak 'wyplatka'... ;)

    Swoja droga, nie masz zadnego motoru na chodzie aktualnie? czy czasu
    zeby jezdzic i przez to ogarnia Cie przypierdalatywnosc ponad miare?;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2012-04-13 18:16:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-04-13 15:51, Jacot pisze:

    > Swoja droga, nie masz zadnego motoru na chodzie aktualnie? czy czasu
    > zeby jezdzic i przez to ogarnia Cie przypierdalatywnosc ponad miare?;)

    Oba motocykle mam absolutnie sprawne. Czas tez mam ale mi sie nie chce
    bo zimnawo jeszcze. Zreszta juz w tym roku polatalem troche.