  • 61. Data: 2010-11-09 09:43:56
    Temat: Re: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dzięki za odpowiedź.
    Poczytałem wypowiedzi również kolegów i argumenty za SSD są przekonujące :-)

  • 62. Data: 2010-11-09 12:40:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Jestem już przekonany do SSD. Zaczekam do "po świętach". Ponoć z
    początkiem roku mają istotne obniżki nastąpić.

    Tak na marginesie: czy masz jakieś modele sprawdzone? Z tego co
    wyczytałem to OCZ dominuje póki co.

  • 63. Data: 2010-11-09 15:59:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-09 13:40, Marek pisze:
    > Jestem już przekonany do SSD. Zaczekam do "po świętach". Ponoć z
    > początkiem roku mają istotne obniżki nastąpić.
    >
    > Tak na marginesie: czy masz jakieś modele sprawdzone? Z tego co
    > wyczytałem to OCZ dominuje póki co.
    Zawsze możesz pójść na kompromis, seagate momentus XT - 4GB SSD
    przeźroczysto połączone z 250GB (320GB, 500GB) hdd zwykłym 7200 rpm, z
    własnymi algorytmami "co wrzucić do ssd". W tą stronę chyba rynek
    powinien iść, tylko te 4GB ssd trochę mało w dobie win7, przydało by się
    tak z 16GB ssd lub więcej.
    Po paru uruchomieniach systemu i aplikacji działa to całkiem przyzwoicie
    i przyjemnie, wszystko co często używane jest w ssd, windows xp startuje
    mi na laptopie (razem ze wszystkimi dodatkami, antywirusami,
    komunikatorami, podniesieniem interfesów itd) 40s zamiast (na zwykłym
    320GB) 2.5minuty, otwarcie aplikacji typu openoffice (bez pre-ładowanego
    modułu!) to "klik i jest"... A równocześnie nie martwię się gdzie
    podziać dane, gdy nagle przyjdzie coś większego obrobić, a do laptopa 2
    dysków nie zmieszczę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 64. Data: 2010-11-09 18:09:17
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-09 16:59, BartekK pisze:

    > Zawsze możesz pójść na kompromis, seagate momentus XT - 4GB SSD
    > przeźroczysto połączone z 250GB (320GB, 500GB) hdd zwykłym 7200 rpm, z
    > własnymi algorytmami "co wrzucić do ssd".

    Hmmm ciekawe... Co znaczy "przezroczysto połączone"?

  • 65. Data: 2010-11-09 18:10:34
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

    > 20 GB na system? chyba na lewe (lub prawe) jądro Linuksa. :)
    > Bo W7 zajmuje u mnie kilkanaście GB. A trzeba mieć kilka
    > kopii, aby w razie czego można się było nimi bronić przed
    > napadami szału -- gdy system zawiedzie i odmówi dostępu do
    > informacji zgromadzonej na dysku. ;)

    U mnie sam podkatalog winsxs w Viście zajmuje 19,5 GiB. Ten podkatalog
    zawiera alternatywne wersje różnych blibliotek i innych współdzielonych
    zasobów, instalowane z różnymi programami. 20 GB na system Vista albo
    Win7 to tyle co nic, chyba że to system okrojony do jakiegoś celu, i że
    nic się na nim nie instaluje, poza tym jakimś głównym programem.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 66. Data: 2010-11-09 18:14:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-09 19:09, Marek pisze:

    > Hmmm ciekawe... Co znaczy "przezroczysto połączone"?
    Że jest w środku (o ile producent nie kłamie), ale z zewnątrz ty tego
    nie widzisz, działa jak przeźroczyste cache, widzisz tylko zwykły dysk o
    pełnej pojemności, a co on sobie z danymi robi i gdzie je przechowuje to
    jego sprawa. Na podstawie jakichś algorytmów sobie dane wybiera do
    trzymania w SSD (ale ich kopie też robi po chwili na hdd)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 67. Data: 2010-11-09 18:16:41
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 08 Nov 2010 22:24:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ib9pqv$lpj$1@news.net.icm.edu.pl>
    od Marek <b...@e...com> :

    >Już nie pamiętam konkretnych miejsc poza niniejszym forum gdzie nawet
    >niedawno czytałem jakiś wątek o tym jak w jakiejś firmie/serwerowni
    >padała większość SSD w ciągu 1 roku zaledwie.

    Myślałem, że masz jakieś dane producentów, chętnie bym takowe poznał.

    >W sieci informacji na ten temat też trochę jest. Wiadomo: im artykuł
    >starszy tym więcej się o tym pisało. Np:

    Ja też mogę podać kilka linków, ale niezbyt wiele z tego wynika:
    http://www.imation.com/PageFiles/83/SSD-Reliability-
    Lifetime-White-Paper.pdf
    http://www.densitydynamics.com/uploads/File/White%20
    Papers/Relliability%20Facts%20of%20Life%20for%20HDD%
    20Flash%20and%20DRAM%20drives%20in%20High%20Performa
    nce%20Storage.pdf
    http://www.memkor.com/en/technology/420hddvsssd.html

    Dworujesz sobie.

  • 68. Data: 2010-11-09 18:49:29
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-09 19:14, BartekK pisze:

> [...]
    > jego sprawa. Na podstawie jakichś algorytmów sobie dane wybiera do
    > trzymania w SSD (ale ich kopie też robi po chwili na hdd)

    Ahhh ... rozumiem. Sądziłem, że to jakaś konfiguracja karkołomna typu
    Raid :-D

    Właśnie czytam kartę katalogową. Super sprawa! A pamięć SSD jest na SLC
    co jeszcze bardziej podkręca atmosferę. Ceny są też bardzo przyzwoite.

    Analizuję
    http://www.seagate.com/docs/pdf/pl-PL/sales/momentus
    -xt-benchmark-results.pdf
    i nieco zmartwiło mnie, że w przypadku Adobe zysk jest zaledwie 15%. :-(
    To niezauważalna różnica. Zastanawiam mnie też dlaczego nie wykorzystuje
    się SATA3 i dlaczego Momentus XT dyskiem zewnętrznym dedykowanym
    laptopom a nie wewnętrznym - dla komputerów stacjonarnych. To głównie w
    nich stawia się na szybkość.

  • 69. Data: 2010-11-09 18:58:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" 1es8dj0ayeiyk$....@s...pl

> [...]
    > Win7 to tyle co nic, chyba że to system okrojony do jakiegoś celu, i że
    > nic się na nim nie instaluje, poza tym jakimś głównym programem.

    Zapomniałem, że mam W7 Starter. :) Dla mnie to metowiec, nie starter. ;)
    Ale ikony... Niemal tak ładne jak w Linuksie... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2010-11-09 18:59:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "deepblue" 4cd8fab8$0$21001$6...@n...neostrada.pl

    > Powinieneś pójść za modą i bloga pisać ;)

    Byłoby co archiwizować na SSD? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'