  • Data: 2010-11-07 17:53:31
    Temat: Re: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
    news:ib6na0$4ni$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Czy możesz rozwinąć wątek?
    > SSD spowalnia gdyż komórka wcześniej zapisana wymaga wykasowania przed
    > powtórnym zapisem. W HDD nie ma tego zjawiska.

    No właśnie. Sam rozwinąłeś. Nie ma to nic wspólnego z jakimkolwiek czasem i
    może wystąpić nawet po kilku dniach używania. Jest jeszcze drugi czynnik
    komplikujący całą zabawę. Zapisywanie i odczyt następuje w jednostkach
    zwanych stroną (zwykle 4k), a kasowanie tylko w blokach (512k).

    > "We własnym zakresie" w sensie takim, że Windows kasuje w tle nieużywaną
    > lecz wcześniej zapisaną część Flasha? Czy w sensie, że Flash sam się
    > czyści? Aby ta funkcja działała trzeba coś w systemie operacyjnym włączyć
    > więc wygląda to na funkcjonalność nie Flasha lecz systemu.

    Windows nie kasuje pamięci, bo w jego zasobach nie ma takiej instrukcji.
    Twardziela się nie kasuje, po prostu zwalnia blokadę do ponownego zapisu
    tego samego miejsca i tyle. A w SSD taki sam sposób obsługi prowadzi do
    szybkiego zapychania dysku. Nawet jeśli zwolnisz prawie wszystkie strony w
    każdym bloku, to dalej nie będziesz mógł niczego zapisać, bo nie będzie
    całkiem pustego bloku który można by skasować. To jest problem, który musi
    rozwiązywać na bieżąco sterownik SSD a nie system. Windows nawet nie wie,
    gdzie dana wielkość jest zapisana. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.