  • 11. Data: 2011-10-24 05:38:53
    Temat: Re: Pytanie o kartę graficzną SILENT
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Przy okazji - co nazywasz "odtaktowaniem"?

    odtaktowanie to obniżenie domyślnych zegarów przy niewielkim obciążeniu
    karty, np mój gainward GT430 w trybie przy pełnym obciążeniu ma zegary
    700GPU 700MEM 1400SHADER napięcie na GPU 1.08V podczas pracy w windows
    te zegary spadają do 400 300 800 0.9V a nawet do 50MHz 135MHz 100MHz
    0.88V w trybie bezczynności

    poprzednia karta jaką miałem to gainward 9500GT SILENT również
    odtaktowywała się i np filmy HD szarpały bo nie zawsze karta wchodziła
    na pełne obroty

    posiadałem również przez chwilę GIGABYTE 9600GT SILENT i ten chodził na
    właściwych zegarach nie miałem z nim żadnych problemów w 2D

  • 12. Data: 2011-10-24 05:54:07
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-24 07:38, TheWarAgainstTerror wrote:

> [...]
    > 700GPU 700MEM 1400SHADER napięcie na GPU 1.08V podczas pracy w windows
    > te zegary spadają do 400 300 800 0.9V a nawet do 50MHz 135MHz 100MHz

    Obecnie chyba każda karta graficzna działa w ten sposób, trudno by w
    trybie idle zjadała 400W, gdy tylko przesuwasz myszką.

  • 13. Data: 2011-10-24 05:58:23
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Obecnie chyba każda karta graficzna działa w ten sposób, trudno by w
    > trybie idle zjadała 400W, gdy tylko przesuwasz myszką.

    nie wiem nie mam kart wiatrakowych współczesnych ale karta nieobciążona
    przy pełnych zegarach wcale nie zjada tyle prądu co obciążona, jak ktoś
    pisał ciepło i pobór energii związane jest z przełączaniem 0-1

  • 14. Data: 2011-10-24 06:22:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-24 07:58, TheWarAgainstTerror wrote:

    > nie wiem nie mam kart wiatrakowych współczesnych ale karta nieobciążona
    > przy pełnych zegarach wcale nie zjada tyle prądu co obciążona, jak ktoś
    > pisał ciepło i pobór energii związane jest z przełączaniem 0-1

    Ano dokładnie (masło maslane). Jeżeli spada częstotliwość, spada pobór
    energii, wydzielanie ciepła etc.

  • 15. Data: 2011-10-26 23:21:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 00:16:35 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Grzanie zwiazane jest z przeplywem pradu przez opor. Przeplyw nastepuje
    > w momencie zmiany stanu 0->1 lub 1->0. Z czysto fizycznego punktu nie ma
    > znaczenia, czy przelaczy sie 2x tranzystorow, czy x z 2 razy wieksza
    > predkoscia.

    Oj, tu się z Tobą nie zgodzę. Szybkość przełączania ma duży wpływ na ilość
    uwolnionego ciepła. M.in. dlatego właśnie obniża się napięcia zasilania na
    szybko przełączających się układach aby z użyciem mniejszej mocy mogły
    osiągać swoje stany. Pamiętaj, że nachylenie zbocza impulsu nie jest
    pionowe wskutek istnienia reaktancji złącza. Im wyższy zegar tym straty
    przełączania wyższe i więcej ciepła. To jest właśnie ten "opór" o jakim
    piszesz.

    > Roznica polega na tym, ze jesli potrzebujesz 128 bitow i mozesz je
    > dostac na tyluz liniach rownoczesnie, to wysylasz do pamieci adres raz,
    > jesli magistrala jest 64 bitowa, to adres trzeba podac 2 razy itd.

    Czyli jeśli chcemy przesłać tą samą ilość danych 2x węższą szyną to musimy
    zrobić to 2x szybciej, co daje więcej ciepła (patrz wyżej). Prawda? Nie
    wiem natomiast czy to ciepło jest w ogóle istotne w porónaniu z ciepłem
    GPU.

  • 16. Data: 2011-10-26 23:25:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 07:38:53 +0200, TheWarAgainstTerror napisał(a):

    > poprzednia karta jaką miałem to gainward 9500GT SILENT również
    > odtaktowywała się i np filmy HD szarpały bo nie zawsze karta wchodziła
    > na pełne obroty

    Ha! I tu może być pies pogrzebany. Jeśli soft karty ma buga powodującego,
    że karta nie zawsze wchodzi na pełne obroty gdy obraz tego wymaga, to wtedy
    nawet szybsza w/g parametrów karta działa gorzej niż wolniejsza bez tej
    przypadłości.