  • Data: 2011-10-23 22:16:35
    Temat: Re: Pytanie o kartę graficzną SILENT
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Oj, chyba tak nie jest :-) Jeśli w jednym takcie więcej danych prześlesz,
    > to wcale nie oznacza to więcej ciepła :-)

    Grzanie zwiazane jest z przeplywem pradu przez opor. Przeplyw nastepuje
    w momencie zmiany stanu 0->1 lub 1->0. Z czysto fizycznego punktu nie ma
    znaczenia, czy przelaczy sie 2x tranzystorow, czy x z 2 razy wieksza
    predkoscia.
    Roznica polega na tym, ze jesli potrzebujesz 128 bitow i mozesz je
    dostac na tyluz liniach rownoczesnie, to wysylasz do pamieci adres raz,
    jesli magistrala jest 64 bitowa, to adres trzeba podac 2 razy itd. Choc
    nie jestem pewien, czy w przypadku pamieci DRAM nie jest to odczyt
    sekwencyjny, co by znaczylo, ze dla poboru pradu relacja szerokosc
    szyny-taktowanie jest w miare stala.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa