  • 41. Data: 2019-07-18 14:00:25
    Temat: Re: Pytanie o chipy
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 18 Jul 2019 10:23:01 +0000, Queequeg wrote:
    > Ja miałem park.com, i już na AT, dysk 40 MB, bodajże Quantum. Choć może
    > ktoś po prostu przemianował parkhead.com na park.com, żeby krócej się
    > wpisywało...

    Być może. Albo istniały różne wersje.

    > To i tak była tylko jedna funkcja przerwania int 13h.

    Zaiste. W kodzie maszynowym parkhead.com z IBM5060 widzę:

    00000650 8A16AD05 mov dl,[0x5ad]
    00000654 B419 mov ah,0x19
    00000656 CD13 int 0x13
    00000658 80FC00 cmp ah,0x0
    0000065B 7407 jz 0x664

    Mateusz

  • 42. Data: 2019-07-18 14:53:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-17 18:58, Big Jack wrote:

    > Z opowieści już tylko wiem i nie wiem na ile w tym prawdy, że jeszcze
    > wcześniej trzeba było parkować głowice HDD

    To na dyskach MFM/RLL sprzed epoki IDE. Pecki AT mialy juz IDE
    ktore parkowalo glowice automatycznie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 43. Data: 2019-07-19 11:26:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Zaiste. W kodzie maszynowym parkhead.com z IBM5060 widzę:
    >
    > 00000650 8A16AD05 mov dl,[0x5ad]
    > 00000654 B419 mov ah,0x19
    > 00000656 CD13 int 0x13
    > 00000658 80FC00 cmp ah,0x0
    > 0000065B 7407 jz 0x664

    Tak... zgadzałoby się z tym opisem:

    http://www.oldlinux.org/Linux.old/docs/interrupts/in
    t-html/rb-0647.htm

  • 44. Data: 2019-07-19 11:28:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Jak wspomniałem, nie miałem potrzeby parkowania głowic, ale myślałem, że
    > do tego wystarczało DOS-owe polecenie "park"

    Też używałem "park", ale to nie było DOS-owe polecenie (rozprowadzane
    razem z DOS-em) tylko dodatkowy program.

  • 45. Data: 2019-07-19 11:28:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > To na dyskach MFM/RLL sprzed epoki IDE. Pecki AT mialy juz IDE
    > ktore parkowalo glowice automatycznie.

    Miałem IDE, które trzeba było parkować -- przynajmniej tak kazali, jak
    dostałem :)

  • 46. Data: 2019-07-19 15:03:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-19 11:28, Queequeg wrote:

    > Miałem IDE, które trzeba było parkować -- przynajmniej tak kazali, jak
    > dostałem :)

    Nie na takie rzeczy sie chuchalo, jak sie czlowiekowi lapy trzesly
    nad cudem techniki kupionym za grube miliony ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 47. Data: 2019-07-19 15:58:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale wtedy jeszcze były lutowane do płyty głównej.

    SIPP jeszcze były. Kojarzę takie płyty, albo mi się coś pierniczy co
    dość możliwe.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2019-07-20 05:44:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    g> wrote:

    > Nie na takie rzeczy sie chuchalo, jak sie czlowiekowi lapy trzesly
    > nad cudem techniki kupionym za grube miliony ;)

    Czyli co, chuchałem bez potrzeby? ;) z drugiej strony kto ich tam wie, na
    ile technologia automatycznego parkowania przy zaniku zasilania była wtedy
    niezawodna.

    Aż mi się przypomniało "można teraz bezpiecznie wyłączyć komputer" (tak,
    wiem, czasy nie te).

  • 49. Data: 2019-07-20 08:27:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obecnie jest podobnie, przecież nie wyłączasz komputera prztyczkiem jak miksera czy
    odkurzacza.

    -----

  • 50. Data: 2019-07-20 21:21:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-07-20 o 08:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Obecnie jest podobnie, przecież nie wyłączasz komputera prztyczkiem
    > jak miksera czy odkurzacza.
    >

    > -----

    No co Wy, oczadzieli? Konieczność programowego parkowania głowic już
    odeszła w przeszłość. Teraz jest sprężynka, dysk zaparkuje nawet bez prądu.