-
31. Data: 2012-07-16 17:38:38
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ju0mgo$69j$...@i...gazeta.pl...
> SHARP jest do dupy, mają bzdurną metodologię, kaski dostają od
> producentów, a nie biorą z półki w sklepie.
Masz lepszy pomysl/sposob sprawdzania? Znasz instytucje, ktora robi to
lepiej?
Gdzies czytalem, ze biora z kilku sklepow, wlasnie z polek. Ile w tym
prawdy - nie wiem.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
32. Data: 2012-07-16 17:56:25
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: Mnich <t...@g...com>
W dniu poniedziałek, 16 lipca 2012 17:10:02 UTC+2 użytkownik Ivam napisał:
> Potraktuj ich wypowiedz z przymruzeniem oka.
Kiedy taki siem kurde urodzilem - latwowierny :)
> Kup se uvexa. Bedziesz bardzo zadowolony, bo kask drogi jak cholera. Kazdy
> model kasku motocyklowego jaki maja w ofercie jest:
> - ciezszy
> - drozszy
> niz konkurencja. Jedyne co maja dobre to szybki.
Eee Panie dziejku kupiłem se tandete od HJC RP-Max i na razie jezdem zadowolniony -
ciut głośny przy moich kominkach ale za to na dynce lezy przyzwoicie - ma
wyprofilowania na okulary, blenda nie obcina nosa -czego moze chciec biedny zuczek
od zycia :)
Uvexy som passe :)
> A powiedz mi jakie to ma dla mnie znaczenie, jesli jade po mojej prywatnej
> posesji i posesjach moich znajomych do sklepu (ciach)
poza drogą publiczna jezdzij jak ci pasi -chyba ze czegos nie wiem i som jakies nowe
zakazy.
> Wiec dlaczego chcesz, zeby obecni posiadacze WSK czy MZ czy Fazera na
> chujowej drodze, musza jezdzic w kasku?
Nieporozumienie - ja sie nie domagam nowych zakazow - po prostu ograniczenia ktore
istnieja maja wg mnie swoje uzasadnienie i tyle. Na barykady w sprawie zniesienia czy
utrzymania zakazu nie pojde
> Chodzi o odgorny zakaz lub nakaz, kiedy o jezdzie w kasku powinien decydowac
> sam kierowca (i jego rozsadek). Nie zakladajmy najgorszych mozliwych
> warunkow (buc w beemce, mucha, kamien w czolo czy zderzenie z tirem przy
> 160km/h), bo na tej zasadzie trzeba bedzie zakazac w ogole jazdy na
> motocyklu.
Zasadniczo bylaby to racja, gdyby nie fakt ze zdrowy rozsadek ostatnio jest towarem
deficytowym
> Wezmy pod uwage TYLKO i wylacznie wplyw danego elementu bezpieczenstwa na
> INNYCH ludzi. A to czy JA zaloze kask na TWOJE bezpieczenstwo wplywu nie ma.
IMHO ma - tyle ze musialbym powtorzyc argument o petach, bucach w beemkach etc.
--
Mnich
-
33. Data: 2012-07-16 21:40:17
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ju1be7$t0r$...@i...gazeta.pl...
> AFAIK w takim przypadku (poza drogami publicznymi) nie musisz jechać w
> kasku.
Nieprawda. Widzialem gdzies wyrok i interpretacje - chlop po zabraniu prawa
jazdy przestawial auto na podworku. Sad orzekl, ze tereny prywatne nie sa
wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne sa uprawnienia do
kierowania, zapinanie pasow, etc.
Jak znajde to podesle, ale mialem to w starym Lexie - nie wiem kiedy znajde,
bo nie mam juz dostepu. Ale pamietam to doskonale, bo bylem tym faktem mocno
zdziwiony i wkurzony.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
34. Data: 2012-07-16 21:50:44
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Mnich" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:058bf3b5-db04-4e68-a254-349c95631d3f@go
oglegroups.com...
> Uvexy som passe :)
Ale sa drogie, wiec powinny byc super-hiper zajebiste. A nie sa.
> poza drogą publiczna jezdzij jak ci pasi
up
> Nieporozumienie - ja sie nie domagam nowych zakazow
No to tyle dobrze.
> - po prostu ograniczenia ktore istnieja maja wg mnie
> swoje uzasadnienie i tyle.
Wg mnie - tylko uszczesliwianie na sile.
> Na barykady w sprawie zniesienia
> czy utrzymania zakazu nie pojde
Mi sie tez nie chce;)
> Zasadniczo bylaby to racja, gdyby nie
> fakt ze zdrowy rozsadek ostatnio jest
> towarem deficytowym
Czy to jest powod do nakladania coraz wiekszych oboszczen dot.
bezpieczenstwa? Nieodlaczalny ABS we wszystkich motocyklach, obowiazkowa
jazda w kamizelkach, pelen stroj, etc.
Kask to ta sama kategoria, ale malymi kroczkami, najpierw kask, potem ABS,
potem kamizelki, potem zakaz jazdy na motocyklu poza wyznaczonymi trasami,
potem calkowity zakaz, potem autopilot w puszce i koniec przyjemnosci z
jazdy;)
> IMHO ma - tyle ze musialbym powtorzyc argument
> o petach, bucach w beemkach etc.
Na te argumenty sa - orzeszek+gogle na crosa, albo nawet same gogle. A na
buca w bmw co rzuca petem to nawet to nie pomoze jesli akurat pet wpadnie
miedzy nogi, a spodnie masz tekstylne;)
Kask, podobnie jak pasy czy poduszka powietrzna ma bardzo znikomy
(powiedzialbym, ze nawet pomijalny) wplyw na bezpieczenstwo innych
uczestnikow ruchu, wlasnie ze wzgledu na to, ze pet moze wpasc przez otwarta
szybke, a osa moze wpasc od spodu nawet przy zamknietej szybce. Co zrobisz
szybciej - zatrzymasz sie i zdejmiesz kask, czy (jadac bez kasku)
przyklniesz sobie, bo cos Cie udezylo w szyje, albo czolo i jedziesz dalej?
To, ze ja pojade do sklepu bez kasku, czy przestawie auto na parkingu nie
zapinajac pasow w puszce to ma zadnego realnego wplywu na bezpieczenstwo
innych osob. Wiec to tylko i wylacznie moja sprawa, a przepisy nakazuja mi
przesadnie dbac o swoje bezpieczenstwo, wbew mojej woli.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
35. Data: 2012-07-16 22:00:38
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2012-07-16 21:50, Ivam pisze:
> Kask, podobnie jak pasy czy poduszka powietrzna ma bardzo znikomy
> (powiedzialbym, ze nawet pomijalny) wplyw na bezpieczenstwo innych
> uczestnikow ruchu, wlasnie ze wzgledu na to, ze pet moze wpasc przez
> otwarta szybke, a osa moze wpasc od spodu nawet przy zamknietej szybce.
> Co zrobisz szybciej - zatrzymasz sie i zdejmiesz kask, czy (jadac bez
> kasku) przyklniesz sobie, bo cos Cie udezylo w szyje, albo czolo i
> jedziesz dalej?
He he tylko te żółte w paski sprytne są,zdążą przy uderzeniu w ramię czy
czoło jeszcze użądlić:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
36. Data: 2012-07-16 22:24:41
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: duddits <p...@R...tv>
W dniu 2012-07-16 21:40, Ivam pisze:
> Nieprawda. Widzialem gdzies wyrok i interpretacje - chlop po zabraniu
> prawa jazdy przestawial auto na podworku. Sad orzekl, ze tereny prywatne
> nie sa wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne sa
> uprawnienia do kierowania, zapinanie pasow, etc.
Polskie prawo nie korzysta z instytucji precedensu. Rozpatruje się każdy
przypadek osobno. Nie wiadomo też co wynikło z tego przestawiania auta,
bo chyba raczej coś więcej niż przewrócenie kubła na śmieci na własnym
podwórku. Inaczej Sąd by się tym nie zajmował :)
> Jak znajde to podesle, ale mialem to w starym Lexie - nie wiem kiedy
> znajde, bo nie mam juz dostepu. Ale pamietam to doskonale, bo bylem tym
> faktem mocno zdziwiony i wkurzony.
To znajdź.
Póki co jest w PoRD wyraźnie napisane:
"Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego."
Czyli drogi publiczne. Czyjeś podwórko czy prywatny teren się tu nie
łapie, ale:
"2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
bezpieczeństwa uczestników tego ruchu."
--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja
-
37. Data: 2012-07-16 22:31:36
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Mon, 16 Jul 2012 17:10:02 +0200, Ivam <f...@p...fm>
wrote:
[...]
> Kup se uvexa. Bedziesz bardzo zadowolony, bo kask drogi jak cholera.
> Kazdy model kasku motocyklowego jaki maja w ofercie jest:
> - ciezszy
> - drozszy
> niz konkurencja. Jedyne co maja dobre to szybki.
Kupiłem sobie Uvexa PS 400 (taki absolutnie basic
model bez żadnych bajerów) za 250 zł z przesyłką, i jest to
najcichszy tani kask jaki miałem. (W sumie z droższych też :-))
[...]
> Chodzi o odgorny zakaz lub nakaz, kiedy o jezdzie w kasku powinien
> decydowac sam kierowca (i jego rozsadek).
Ludzie to czasem debile, stąd zakazy i nakazy. W idealnym świecie
supermenszów nie trzeba by było żadnych przepisów, bo przecież o
wszystkim decydowałby sam kierowca i jego rozsądek, po co komu
światła, znaki, pasy i inne takie.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650
-
38. Data: 2012-07-17 10:48:52
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-07-16 17:38:38 +0200, "Ivam" <f...@p...fm> said:
>> SHARP jest do dupy, mają bzdurną metodologię, kaski dostają od
>> producentów, a nie biorą z półki w sklepie.
>
> Masz lepszy pomysl/sposob sprawdzania? Znasz instytucje, ktora robi to lepiej?
Były testy magazynów motocyklowych, w których zrobiono to znacznie
lepiej i przede wszystkim z dokładnym opisem metodologii - miejsca
uderzeń były oparte na raportach Hurta, różne strefy uderzeń były
testowana na różnych egzemplarzach, z osobnym testem podwójnego
uderzenia, było wytłumaczenie przyjętych sił uderzenia i wynikowych
przeciążeń itd. SHARP pisze o swojej metodologii dość enigmatycznie (i
tak się poprawiło, bo kiedyś mieli na stronie o tym 2 zdania), ale
wciąż bez "zbytecznych" szczegółów. I ztego co widzę dalej nie testują
uderzeń w szczękę (łącznie prawie 35% uderzeń w kaski wg Hurta, dla
porównania okolice uszu testowane przez SHARPa to łącznie ze 12%).
> Gdzies czytalem, ze biora z kilku sklepow, wlasnie z polek. Ile w tym
> prawdy - nie wiem.
Była notka prasowa, nie pamiętam czy Szuja, czy Schubertha, że zostali
poproszeni przez SHARPa o przesłanie kasków do testów, więc wzięli
losowy egzemplarz/-e z magazynu i posłali, a po wynikach testów mieli
wątpliwości, czy inni producenci aby zrobili tak samo.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
39. Data: 2012-07-17 10:54:44
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-07-16 21:40:17 +0200, "Ivam" <f...@p...fm> said:
>> AFAIK w takim przypadku (poza drogami publicznymi) nie musisz jechać w kasku.
>
> Nieprawda. Widzialem gdzies wyrok i interpretacje - chlop po zabraniu
> prawa jazdy przestawial auto na podworku. Sad orzekl, ze tereny
> prywatne nie sa wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne
> sa uprawnienia do kierowania, zapinanie pasow, etc.
Jeśli to był wyrok pierwszej instancji - nie brałbym go zbyt mocno do
serca, orzekanie wbrew prawu nie jest tam niczym nizwykłym. Jak w
ostatnio wyciągniętej przez media sprawie - chłop za jazdę po pijaku na
rowerze nie dość, że dostał więcej niż przewiduje KK (zgodnie zresztą z
wnioskiem proroka), to jeszcze sąd odebrał mu prawo jazdy na samochód,
mimo że SN wyraźnie stwierdził, że jest to sprzeczne z porządkiem
prawnym (ale przy nieznajomości przez sędziego kk to już tylko taka
wisienka na torcie).
Resztę tego co chciałem wyskrobać, napisał już duddits - sęks meeeen ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
40. Data: 2012-07-17 11:59:55
Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
Od: "Drzewo" <d...@w...pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:ju38tk$7r2$1@inews.gazeta.pl...
> przeciążeń itd. SHARP pisze o swojej metodologii dość enigmatycznie (i tak
> się poprawiło, bo kiedyś mieli na stronie o tym 2 zdania), ale wciąż bez
> "zbytecznych" szczegółów. I ztego co widzę dalej nie testują uderzeń w
> szczękę (łącznie prawie 35% uderzeń w kaski wg Hurta, dla porównania
> okolice uszu testowane przez SHARPa to łącznie ze 12%).
Wystarczy troche poszukać :)
http://www.righttoride.co.uk/virtuallibrary/ridersaf
ety/PPR452v2sharp.pdf
--
Drzewo
www.moto-opinie.info - Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu.