    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie o Nikon D3100
    Date: Sat, 28 Apr 2012 17:39:26 +0200

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    news:4f9bd59a@news.home.net.pl...

    > Jeśli jest prawdą co piszesz, to jest to bardzo dziwna polityka. Właśnie
    > RAW powinien być dodatkiem miłym, ale tylko dodatkiem do dobrego jpga z
    > puszki amatorskiej. To właśnie w segmencie amatorskim największy nacisk
    > kładzie się na dobry produkt gotowy.
    > Możesz przy okazji wyjaśnić cóż takiego jest w NC NX, czego nie ma w
    > innych tfu "wywoływarkach"?

    Witam,
    Rozumiem to tak:
    ponieważ sam aparat musi mieć możliwość szybkiego zapisu
    zdjęć (np. zdjęć seryjnych) więc konwersja "surowego" obrazu
    z matrycy z formatu RAW na JPG wiąże się i ze stratami wynikającymi
    z kwestii prostego oprogramowania aparatu do
    tej konwersji.
    Natomiast zapis w formacie RAW i konwersja do JPG poprzez
    aplikację Nicon Capture NX na komputerze PC
    będzie się wiązała z nieuniknionymi
    wszędzie stratami samego formatu JPG, jednak odwzorowanie
    np. barw, cieni- będzie zdecydowanie bardziej odpowiadało
    rzeczywistości z uwagi na bardziej zaawansowane funkcje tego
    oprogramowania w stosunku do programu aparatu.
    Natomiast nie wiem, czy wspomniany przez Przedmówcę
    Nicon Capture to aplikacja dostarczana razem z aparatem, czy
    wymagająca dokupienia? Jeśłi z aparatem, to czy jest
    to aplikacja tylko pod Windows, czy jest może pod Linux?
    Ważne- czy ta aplikacja umożliwia "wywoływanie" zdjeć do
    JPG seryjnie, czy trzeba "dziubdziać" każde zdjęcie??
    Jeślibym wybrał opcję zapisu RAW to czy w aparacie jest jakaś
    forma bezstratnej kompresji tych "wielkich" zdjęć, czy nie?
    Inaczej są potrzebne naprawdę duże karty pamięci.

    Mogę wydać do 2000 zł na lustrznkę.
    Potrzebna mi opcja robienie zdjęć po zmierzhu,
    w pomieszczeniach o słabym oswietleniu,
    zdjęć "szybko złapanych"- czyli krótki czas łapania przez
    aparat ustawień, robienia kilku zdjeć seryjnych bez
    regulacji tych interwałów i nagrywanie sekwencji
    filmowych przez okres do 5 minut.
    Tego nie mam w kompakcie.
    Nie musi być Nikon, może być Canon czy inna firma.
    Czytałem o dobrych notowaniach tego D3100 stąd
    napisałem ten wątek.

    Podziękowania,.
    Tomek.