  • Data: 2018-01-04 01:26:01
    Temat: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Jan 2018 15:42:52 +0100, Marek S napisał(a):

    > Pewnie tak - nie zdążyłem wybadać bo kamera w serwisie.

    > Tu się nie zgadzam z Tobą. Pokazałem link do obrazu z innej kamery, też
    > z WDR. Nieporównywalnie lepszy efekt. Dynamika współczesnych dobrych
    > przetworników pozwala na dokonanie kompresji dynamiki obrazu z dobrym
    > skutkiem. Warunkiem jest DOBRY przetwornik a nie taki, który zgubi
    > wszystko w szumie w ciemnych obszarach kadru.

    No dokładnie - jak masz w aparacie przetwornik 10 czy 12 bitowy, a obraz
    wynikowy ma głębokość 8 bitów na piksel, to algorytmy WDR mogą zrobić fajne
    rzeczy.

    Ale w kamerze samochodowej zapewne przetwornik ma teoretycznie 8 bit, ale
    jeśli warunki oświetleniowe są gorsze niż środek dnia, to na 2 najmłodszych
    jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia
    w skali liniowej.

    Czyli dla takiego WDR pozostaje jedynie właśnie takie wyciąganie za uszy
    kontrastu - może to jedynie zwiększyć wrażenie ostrości obrazu.
    Co jednak niekoniecznie musi się przełożyć np. na poprawę czytelności
    tablic rejestracyjnych.

    Ogólnie to się dziwię dlaczego dashcamy w ogóle mają kolorowe przetworniki,
    podczas gdy w tego rodzaju zastosowaniu, o wiele lepiej sprawdziłaby się
    kamera BW (dużo wyższa czułość i lepsze odwzorowanie kształtu niż Bayer
    RGGB)

    > Podejrzewam, że w kamerach MiVue ta
    > krzywa była przez kowala wyklepana zamiast przez osobę zajmującą się
    > profesjonalnie tematyką. Efekty są absurdalne.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
    trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.
    No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
    efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
    analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...