  • 31. Data: 2016-08-18 10:24:08
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.1929222116198971523@news.v.pl...
    > by, że nie
    >
    > Nie. Nie gwarantowałoby. Takie gniazdo byłoby sztywne, dźwignia utworzona
    > przez wtyk USB generowałaby bardzo duże siły, niszczące PCB.

    Właśnie o to chodzi w tym co pisałem. Wtedy byłoby jasne, że użytkownik
    wyrwał całe gniazdko, a nie że mocowanie gniazdka jest OK, a ścieżki (do
    których użytkownik przecież nie ma dostępu) są pourywane.

    Dwa/trzy lata temu kupiłem takie coś:
    http://www.tme.eu/pl/details/sbh341-3s_usb/baterie-p
    ojemniki-i-uchwyty/comf/
    Zastąpiłem diodę stabilizatorem o spadku coś koło 0,2V/1A.
    Ogólnie chodzi o to, aby syn miał możliwość naładowania telefonu (w czasie
    rejsów mają bardzo kiepski dostęp do prądu i często w portach też nie
    podłączają się pod prąd.
    Ale telefon jaki ma ostatnio jest bardzo wybredny. Dowiedziałem się
    niedawno, że piny D+ i D- trzeba zewrzeć dla nowych telefonów aby chciały
    się ładować. Ten telefon tego wymaga, ale też odpowiedniego napięcia.
    Zrobiłem DC/DC z 6 paluszków i dopiero jak ustawiłem napięcie na 5,1V (spada
    do 5.05 przy 1A) (a nie na 5V (4,95/1A)) to ten telefon decyduje się
    ładować.
    W niedzielę wrócił z rejsu z tą moją nową konstrukcją. Wnętrze gniazda USB
    (normalnego, dużego) "wepchnęło" się do środka. Przylutowałem obudowę do
    płytki a tę przykleiłem do obudowy, a do pinów się podlutowałem kabelkiem.
    Nie przyszło mi do głowy, że wnętrze gniazdka opiera się na pinach SMD aby
    nie dało się wepchnąć :(
    P.G.

  • 32. Data: 2016-08-18 10:25:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bat" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Przegrzali ścieżki poprzednio i się odkleiły. Pewnie już były odklejone
    > po poprzedniej naprawie.

    Nie doczytałeś, że poprzednio wymianiali inne gniazdko.
    P.G.

  • 33. Data: 2016-08-18 12:54:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z innym kablem działa, ale nie poruszałem tego tematu, bo powinno
    > działać z każdym.
    > Jeśli chodzi o syf to w tym przypadku taki stan od nowości. Używam tego
    > ustrojstwa tylko do Automapy i jest przechowywane cały czas w
    > oryginalnym pudełku, a problemy pojawiły się już przy pierwszym
    > podłączeniu do PC-ta w celu władowania w to Automapy a więc jeszcze
    > przed pierwszym użyciem w samochodzie.

    To może wskazywać na zużyty kabel, piny odkształcone i nie dotykają
    gdzie trzeba. Używanie takiego kabla przez wyginanie prawie na pewno
    będzie skutkowało uszkodzeniem jak u wątkotwórcy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 34. Data: 2016-08-18 13:08:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 17.08.2016 o 15:16, Kris pisze:

    > Tak. wymienili gniazdo ładowania
    > Mam podejrzenie że podczas naprawy mogli uszkodzić gniazdo microusb.

    Podejrzewasz, że uszkodzili celowo? Nie ma śladów ingerencji
    mechanicznej na ścieżki przy pomocy ostrych narzędzi. Raczej skutek
    naprężeń przy wkładaniu wtyczki do USB. Trudno wykazać ze to w serwisie
    mieliby akurat tak wkładać wtyczkę aby uszkodzić ścieżki.

    > Wadliwe jego działanie zauważyłem kilka tygodni po odebraniu tableta z serwisu.
    Dopiero wtedy bo portu usb używam w tym tablecie sporadycznie.

    > Microusb
    > I tu jest problem- bo ja wiem że "normalnie" używałem tableta a port USB to
    dosłownie 5 razy.
    > Serwis twierdzi że uszkodzenie to moja wina
    > Napisałem jeszcze do producenta- zobaczymy co on odpowie
    > A i serwis dzisiaj razem ze zdjęciem przysłał wycenę naprawy:
    > "Koszt wymiany płyty głównej to 864 zł brutto"
    > Tablet kosztował 699zł bodajże;)

    Daj do jakiegoś zwykłego serwisu, a nie gwarancyjnego, to może naprawią
    za stówkę, skoro sam nie lutujesz takich rzeczy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2016-08-18 13:10:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 17.08.2016 o 15:42, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jestem pewnie w mniejszości, ale według mnie w urządzeniach przenośnych
    > w ogóle nie powinno się instalować tak delikatnych złącz.
    > Kupiłem takie cuś do używania z Automapą i od nowości kabelkowi
    > wsadzonemu do microUSB muszę zawsze szukać odpowiedniej pozycji/bocznego
    > naprężenia, aby się ładowało.
    > To nie jest normalne.
    > P.G.

    Miałem uszkodzenie podobne do tego na zdjęciu w tablecie GPS. Przez
    wtyczkę zasilającą microUSB. Faktycznie jest to trochę za słabe
    rozwiązanie. Polutowałem i zaoszczędziłem w takim razie 800 zł. Tablet
    kosztował jakieś 150 zł :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2016-08-18 15:06:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 17:08:39 UTC+2 użytkownik DaNsOuNd napisał:
    > Mocowanie gniazda (metalowa ramka) nie wykazuje śladów
    > oderwania/wyrwania z PCB. Wynika z tego że gniazdo uUSB nie zostało
    > wyrwane/urwane z winy użytkownika tylko przyczyną awarii jest zła jakość
    > zamontowanego gniazda uUSB. Ewidentne wymuszenie naprawy poza >gwarancją.
    Tylko co tu z takimi zrobić- będą uparcie twierdzić ze uszkodzenie z winy
    użytkownika. Ja uważam inaczej ale jak to udowodnić?

  • 37. Data: 2016-08-18 16:00:09
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 16:08:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Dosłali fotkę
    > http://pokazywarka.pl/9aj0f1/
    > Nie znam się na tym zerknijcie proszę

    Na moje oko to jest wada albo projektowa albo wykonania. Na pewno nie uszkodzenie
    użytkownika.

    Pady po bokach nie są uszkodzone.
    Więc na pewno nie użyłeś nadmiernej siły do wyrwania tego gniazdka.
    Uszkodzone jest mechanicznie ale nie z winy uzytkownika.
    Po prostu gniazdko jest zbyt sztywne w obrębie doprowadzeń a zbyt wiotkie w obrębie
    ogólnej struktury mocowania.
    Takie gniazdka powinny przejmować siły na ogólną konstrukcję i przenosić je na pcb a
    same doprowadzenia powinny się uginać.

    A tu oberwały się wręcz te doprowadzenia na środku a nie te na obrzeżach.

    Uszkodzenie nie było raczej zrobione przez serwis.

    Reklamuj.
    Niech robią i nie pitola. Dla nich zrobienie tego teraz to jest 10 minut roboty.
    Wiecej zmarnują czasu i roboczominut na pisarzowaniu z Tobą.

    Ale jak sie uprą i nie zrobią to myślę że gra nie warta świeczki. Nie ma sensu dla
    tych paru pln sie z nimi bęckować.

    --
    Łukasz Sczygiel.

  • 38. Data: 2016-08-18 16:26:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:00:12 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Niech robią i nie pitola. Dla nich zrobienie tego teraz to jest 10 minut roboty.
    > Wiecej zmarnują czasu i roboczominut na pisarzowaniu z Tobą.
    Własnie że nie. Zgodnie z ich procedurami nie mogę tego naprawić muszą wymienić całą
    płytę główną

    > Ale jak sie uprą i nie zrobią to myślę że gra nie warta >świeczki. Nie ma sensu dla
    tych paru pln sie z nimi >bęckować.
    Pewnie tak ale ja łatwo nie odpuszczę.
    Dzisiaj właśnie wygrałem sprawę w sądzie z CCC- buty 179zł nie uznawali reklamacji to
    do sądu z nimi
    Zapłąca teraz 179+ odsetki za 2mce(grosze) i 30zł koszty procesu
    Sprawa w sądzie trwała z 10min

  • 39. Data: 2016-08-18 18:57:28
    Od: bat <b...@m...com>

    On 18.08.2016 10:25, Piotr Gałka wrote:

    > Nie doczytałeś, że poprzednio wymianiali inne gniazdko.
    > P.G.

    No tak.
    Więc się obłamały ścieżki od używania, bo czy spadł z włączonym kablem
    tego się nie dowiemy. Ale usterka prosta do zrobienia.

  • 40. Data: 2016-08-18 19:05:56
    Od: bat <b...@m...com>

    On 18.08.2016 09:48, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W Dydaktycznym Systemie Mikroprocesorowym DSM-51 (wersja dla szkół w
    > 1995r) w ramach idiot-proof gniazdko zasilające umieściliśmy głęboko, a

    Aaaa ty Ty od programatora piccolo :-) Pamiętam, że nie chcieliście
    długo przekompilować programu żeby działał pod windows 98. W końcu
    zrobiliście ale już miałem inny programator :/