  • 21. Data: 2016-08-17 20:41:03
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>

    On 17/08/2016 19:06, Piotr Gałka wrote:
    > Ponieważ u mnie muszę znaleźć pozycję kabelka aby kontaktowało to
    > zakładałem zimy lut, ale może jest urwana ścieżka i czasem kontaktuje -
    > nie rozbierałem.
    > A może sprężystość styków w gniazdku gdzieś zawodzi.

    A próbowałeś może z innym kablem? Mój telefon miał dokładnie tą samą
    przypadłość - trzeba było kombinować by chciał się ładować, podważać
    czymś wtyk ładowarki, naginać, itp. Dopiero po kilku tygodniach
    spostrzegłem się, że fenomen pojawia się tylko z jedną z moich
    ładowarek... z jakąkolwiek inną działa bezproblemowo (dodam, że ta
    problemowa działa także bezproblemowo z jakimkolwiek innym telefonem).

    Takie czasy, że wszystko musi być takie mikroskopijnie malutkie, a więc
    i kontaktowość wszelakich połączeń nie ta co kiedyś...

    Mateusz

  • 22. Data: 2016-08-17 21:56:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 17.08.2016 o 20:39, Robert Wańkowski pisze:
    > No wpadłem na pomysł takiego gniazdka, nawet nie gniazda, ale jego montażu.
    > Może jednak nie pisać, tylko opatentować. :-)
    >
    > Gniazdo umieścić tak, względem obudowy, aby po włożeniu wtyczki z
    > obudowy wystawał tylko kabel. Wtenczas nie ma możliwości przegięcia wtyczki.

    Za późno na patent, miałem w ręku polską drukarkę z takim mocowaniem kabla.

  • 23. Data: 2016-08-17 22:28:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-17 o 21:56, Zbych pisze:

    > Za późno na patent, miałem w ręku polską drukarkę z takim mocowaniem kabla.

    Pewnie patent drogi, skoro nikt więcej nie stosuje. :-)

    Robert

  • 24. Data: 2016-08-17 23:42:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:
    [..]
> [...]
    > nie rozbierałem.
    > A może sprężystość styków w gniazdku gdzieś zawodzi.

    Gniazdo ma styki w formie blaszek, lubią się brudzić, wtyczka ma
    sprężynki, jak Mateusz zasugerował sprawdź inny kabel, często w
    telefonach syf z kieszeni dostaje się do gniazda i jest wtyczką ubijany
    przez co wtyk wchodzi płycej i ma coraz gorszy kontakt, drobną pęsetą
    lub dentalem (ma to jakąś naszą nazwę stosowaną w elektronice?) można to
    wydłubać. Uszkodzenia to 50/50 puszcza cyna bezołowiowa lub wyrywane są
    pady, przy wyrwaniu padów zwykle przerywana jest ścieżka. czasami pad ma
    przelotki do wewnętrznej warstwy laminatu, wtedy naprawa jest przerąbana.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 25. Data: 2016-08-18 03:26:32
    Od: bat <b...@m...com>

    On 17.08.2016 16:08, Kris wrote:

    > Dosłali fotkę
    > http://pokazywarka.pl/9aj0f1/
    > Nie znam się na tym zerknijcie proszę

    O ja pierniczę. Mogli oskrobać i cyknąć cyną i by działało.
    Sam to napraw.

  • 26. Data: 2016-08-18 03:30:18
    Od: bat <b...@m...com>

    On 17.08.2016 09:57, Kris wrote:
    > Tym bardziej że miesiąc wcześniej w ramach gwarancji wymienili uszkodzone gniazdo
    ładowania
    > Fotek uszkodzonych ścieżek USB nie przesłali. Cała opinia serwisu to:
    > "Uszkodzenie mechaniczne ścieżek przy gnieździe USB, uszkodzenia tego typu powodują
    utratę gwarancji"

    Przegrzali ścieżki poprzednio i się odkleiły. Pewnie już były odklejone
    po poprzedniej naprawie.

  • 27. Data: 2016-08-18 09:47:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 03:30, bat pisze:
    > Przegrzali ścieżki poprzednio i się odkleiły. Pewnie już były odklejone
    > po poprzedniej naprawie.
    Pisał, że gniazdo zasilające jest osobne. Nie przez USB.

    Robert

  • 28. Data: 2016-08-18 09:48:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie patent drogi, skoro nikt więcej nie stosuje. :-)

    W Dydaktycznym Systemie Mikroprocesorowym DSM-51 (wersja dla szkół w 1995r)
    w ramach idiot-proof gniazdko zasilające umieściliśmy głęboko, a w metalowej
    obudowie zrobiliśmy okrągły otwór dopasowany do średnicy wtyczki (9V). Ale
    nie cała wtyczka chowa się w obudowie, aby to ona blokowała o ten otwór
    możliwość jakiegokolwiek jej przechylania na boki.
    P.G.

  • 29. Data: 2016-08-18 09:50:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz.viste@localhost> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakąkolwiek inną działa bezproblemowo (dodam, że ta problemowa działa
    > także bezproblemowo z jakimkolwiek innym telefonem).

    Próbowałem.
    Potwierdzam Twoje wnioski.
    P.G.

  • 30. Data: 2016-08-18 09:57:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrwaniu padów zwykle przerywana jest ścieżka. czasami pad ma przelotki do
    > wewnętrznej warstwy laminatu, wtedy naprawa jest przerąbana.

    Z innym kablem działa, ale nie poruszałem tego tematu, bo powinno działać z
    każdym.
    Jeśli chodzi o syf to w tym przypadku taki stan od nowości. Używam tego
    ustrojstwa tylko do Automapy i jest przechowywane cały czas w oryginalnym
    pudełku, a problemy pojawiły się już przy pierwszym podłączeniu do PC-ta w
    celu władowania w to Automapy a więc jeszcze przed pierwszym użyciem w
    samochodzie.
    P.G.