  • Data: 2016-08-19 16:20:55
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: bat <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.08.2016 15:39, k...@g...com wrote:

    > Dlatego stosuje się chip USB-UART któregoś z dużych producentów, którzy
    > mają ludzi którzy potrafią pisać (i certyfikować) sterowniki i uaktualniać
    > je na nowe wersje systemu, a nie uprawia partyzantkę. Bo inaczej to się
    > skończy tak, jak jest teraz - na trzymaniu jakichś antycznych komputerów
    > z wersjami Windowsa albo wręcz DOSa, na których akurat działa jakiś
    > napisany na kolanie program. Sytuacja wyjątkowo popularna w elektronice
    > i np. CNC, że trzeba trzymać jakiś złom, bo program który robi 2 obli-
    > czenia na krzyż i wysyła przez UART 2 liczby całkowite co sekundę jakimś
> [...]

    To nawet nie o to chodziło. Myślę, że miał sprzedaż dużą i zachował się
    nieodpowiedzialnie w stosunku do klientów elektroników. Pewnie sobie
    myślał, żeby trzymali stary złom i go to nie obchodzi. Prawdopodobnie
    nie chciało mu się tego softu utrzymywać i się schował przed klientami
    elektronikami. I wyleciał z rynku programatorów i narzędzi dla
    elektroników za to postępowanie.
    Znalazłem pliki. To nie były 2 lata ale 5 lat przerwy.
    Totalne olanie nas wszystkich. Prawdopodobnie poprawił kilka linijek i
    skompilował. Draństwo.
    Jak znajdę starszy to w hex edytorze porównam...

    Program PICCOLO (c) M i c r o M a d e
    ================
    Gałka i Drożdż spółka jawna

    Wieniawskiego 16, 64-920 PIŁA
    tel/fax: (+48) 67 213-24-14
    e-mail: m...@m...com.pl

    www.micromade.com.pl
    ====================

    Najaktualniejsze informacje o programie piccolo.exe.

    Spis treści:
    ------------
    1. Wywołanie programu
    2. Programowane elementy
    3. Kolejne wersje programu

    1. Wywołanie programu
    ======================

    PICCOLO [/m]

    /m - praca w trybie 'mono'.

    2. Programowane elementy:
    =========================

    Programator 'Piccolo':
    -----------------------

    EPROM standard: 2716,2716A,2716B
    2732A,2732,2732B
    2764A,2764,
    27128A,27128,
    27256,27256-21V
    27512,

    EPROM (CMOS): 27C64,27C128,27C256,27C512,

    PAGE EPROM: 27513,27C513,27011,27C011,

    EPROM w/LATCH: 87C64,87C256,87C257,68C257,

    EEPROM: 2804,2816A,2816A-T(with timer),2817A
    2864,2864RB(Ready/Busy),2864DP(Data Pooling),
    2864DPPM(Page Mode Data Pooling),
    28256,

    RAM (test): 6116, 6264,62256,

    Przystawka 'Picco-mb': 27010,27C010,27C1001,27C100(Mask ROM),
    ---------------------- 27C020,27C2001,
    27C040,27C4001,
    27C080,

    Przystawka Picco-p49: 8748,8749
    ----------------------

    Przystawka Picco-p51:
    ----------------------
    Ind. Standard: 8751H,8744H,8751BH,8752BH,87C51,87C52
    Intel: 8751H,8744H,8751BH,8752BH,
    87C51,87C52,87C54,87C58,
    87C51FA,87C51FB,87C51FC
    Philips: 87C51,87C52,87C575,87C652,87C654,87C524,87C528
    Atmel: 89C51,89C51-5,89LV51,89LV51-5,
    89C52,89C52-5,89LV52,89LV52-5,
    89C55,89C55-5,89S8252

    Przystawka Picco-at20:
    ----------------------
    Atmel: 89C1051,89C2051,89C4051

    3. Kolejne wersje programu piccolo.exe
    =======================================

    Data,wersja Opis
    1989 Początkowa wersja programu. Programowanie EPROMów
    v 1.0 2716 do 27512. Program w wersji mono.

    1990 Program w wersji color. Dołożenie obsługi symulatorów
    v 2.0 (przystawek do programatora).

    1991 Zmiana interface'u użytkownika. Programowanie
    v 3.0 mikroprocesorów 8748,8749.

    1992 Uzupełnienie listy programowanych elementów o:
    v 4.0 - EPROMy 1Mb do 8Mb,
    - mikrokontrolery 8751, 8752,
    - EEPROMy 2804 do 28265,
    Obsługa symulatora 'Picco-512'.

    30.05.94 Umożliwienie wymuszenia pracy programu w trybie mono.
    v 4.60 Służy do tego celu opcja /m przy wywołaniu programu.
    Na razie jest to jedyna opcja rozpoznawana przez program.

    25.11.94 Umożliwienie ujemnego przesunięcia ładowanego do bufora
    v 4.61 zbioru.
    Adres ładowanego bajtu jest zwiększany o podany ofset,
    a następnie obcinany do rozmiaru bufora:
    adres = (adres+ofset) & 0xFFFFF
    Zbior zaczynający się od adresu 0x8000 można załadować
    na początek bufora podając ofset F8000.

    11.02.95 Spacja jest teraz akceptowana w czasie edycji bufora
    v 4.62 (część ASCII okna edytora).

    6.06.95 Zmiana zbiorów *.doc i *.hlp towarzyszących programom ze
    v 4.63 standardu mazowii na dos852.

    22.09.95 Wprowadzenie programowania mikrokontrolerów produkcji
    v 4.70 Atmel oraz podział mikrokontrolerów serii 8751 na grupy:
    - Industry Standard,
    - Intel,
    - Philips,
    - Atmel.
    Programowanie security (Encryption Tabele i Lock Bits)
    jest teraz wykonywane automatycznie po zaprogramowaniu
    mikrokontrolera. Przy wyborze typu mikrokontrolera ustala
    się, które funkcje security mają być wykonywane.
    Ta zmiana została wymuszona przez pewne specyficzne
    cechy mikrokontrolerów Atmel, które uniemożliwiają
    wykonanie funkcji security niezależnie od normalnego
    programowania pamięci programu.

    Wprowadzenie pozycji Chip Erase do menu Programmer -
    kasowanie mikrokontrolerów zawierających Flash Memory.

    Intel zmienił opis mikrokontrolera 87C51. Nowy
    ma dwa razy większą (0x40) Encryption Tabele i 3 bity
    security. Programowanie starego 87C51 Intela jest
    umieszczone w grupie Industry Standard.

    10.10.95 Wprowadzenie pozycji Security w menu Options.
    v 4.71 Pozwala ona na zmianę ustawień programowanych
    zabezpieczeń bez zmiany typu elementu.

    18.10.95 Opracowanie przystawki dla mikrokontrolerów
    v 4.72 89C1051 i 89C2051 (Atmel) i wprowadzenie ich
    do listy programowanych elementów.

    Dla tych mikrokontrolerów funkcje: Program, Verify
    i Read zostały zmodyfikowane tak, że dotyczą zawsze
    całego bufora (nie można programować w/g pliku).

    5.12.97 Uzupełnienie listy programowanych mikrokontrolerów
    v 4.73 produkcji ATMEL o 89C51-5, 89LV52, 89LV52-5,
    89C55, 89C55-5, 89S8252.

    Mikrokontrolery 89C55 i 89C55-5 mają po 20 kB pamięci
    programu. Ponieważ linia adresowa A14 została w nich
    podłączona inaczej niż w procesorach innych producentów
    niezbędna okazała się modyfikacja przystawki Picco-p51.
    Programowanie tych mikrokontrolerów wymaga przystawki
    Picco-p51 v2.2 lub nowszej. Dla wersji SMD wymagana
    jest przystawka Picco-p51s v1.2 lub nowsza.

    Mikrokontroler 89S8252 ma 8 kB pamięci programu
    (FLASH) i 2 kB pamięci danych (EEPROM). W czasie
    programowania obie te pamięci zajmują jeden
    ciągły obszar: 0000H do 1FFFH - pamięć programu
    i 2000H do 27FFH - pamięć danych. Jednak nie trzeba
    wytwarzać jednego pliku zawierającego dane dla
    obu tych obszarów gdyż do bufora programu Piccolo
    można ładować kilka plików.

    14.01.98 Dodanie komunikatu dla 89C55 i 89C55-5 że wymagana
    v 4.74 jest przystawka Picco-p51 v2.2 lub Picco-p51s v1.2

    18.04.98 Poprawienie błędu, wprowadzonego w wersji 4.73.
    v 4.75 Błąd dotyczył wszystkich "dużych" mikrokontrolerów ATMELa
    (programowanych z przystawkami Picco-p51 i Picco-p51s).
    Błąd się ujawniał tylko gdy programowane dane zawierały
    dłuższe odcinki jednakowych bajtów.

    01.10.98 Wprowadzenie mikrokontrolera ATMEL 89C4051.
    v 4.76

    07.01.99 Poprawa błędu programowania 89C4051.
    v 4.77

    13.09.04 Rezygnacja z kompatybilności procedur komunikacji RS232
    v 4.78 z komputerem XT (może też AT) aby zapewnić pracę pod Windows'XP.