  • 61. Data: 2011-12-22 14:10:13
    Temat: Re: Pytanie do fanow Test Driven Design i XP
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 22, 12:31 pm, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Dlatego uwazam, ze trzeba robic i to, i to.

    W praktyce dowód poprawności implementacji jest jednak strasznie
    kosztowny i łatwo się w nim pomylić. W wielu przypadkach owo "trzeba"
    jest na wyrost - jeśli się zrobi porządną implementację i intensywne
    testy, to koszta z dodatkowego przeprowadzenia dowodu poprawności tej
    implementacji są niewspółmierne do korzyści. Oczywiście być może są
    dziedziny, gdzie jest inaczej - ja się tylko odnoszę, do
    niekwalifikowanego "trzeba".

  • 62. Data: 2011-12-22 14:20:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 22 Dec 2011 09:24:16 +0100, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    wielomianem, wiec takie testy moga byc tylko i wylacznie heurystyczne.

    >Czyli to, co zaproponowałem wykryje tylko "grube" błędy dla względnie
    >prosto testowalnych algorytmów. Jeśli to wystarczy - OK.

    Oczywiscie ze nie, bo zlozonosc obliczeniowa jest zaledwie
    asymptotyczna. Moze sie wiec okazac ze czas wykonania jakiegos
    algorutmu dla rozmiarow danych on 0 do, powiedzmy 1000, rosnei
    wykladniczo, a potem rosnie liniowo.

    A.L.