  • Data: 2021-03-28 13:27:27
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/03/2021 11:59, Irek.N. wrote:
    > Jeżeli zadziała z programatorem

    Powinno, jeśli nie projektowali go idioci. To nie jest w cale pewne, ale
    większosc programatorów współczesnych działa w VirtualBoxie bez
    zająknięcia (mówię o programatorach do CPU/Fpga).

    > Na ten moment utknąłem na 2 rzeczach. Skoro z XP sobie nie poradzę
    > wydajnościowo

    Maszyna wirtualna jest *tak samo szybka* jako host. Nawet jesli nie masz
    w CPU dedykowanych technologii do wirtualizacji, to dalej będzie to 95%
    wydajności prawdziwego CPU.

    TO NIE JEST EMULACJA.

    Upewnij się tylko że w BIOSie masz właczone funkcje wirtualizacji.

    > W manualu ślicznie napisane jest, że nie muszę wypalać płyty, mogę
    > wskazać obraz ISO. Fajnie, ale ja mam bootowalnego pena. Mam z niego
    > wypalić ISO? Przecież to bez sensu.

    W windowsie jest narzędzie do tworzenia plimów ISO i bootowalnych pendrive.

    https://download.microsoft.com/download/4/c/c/4cc6c1
    5c-75a5-4d1b-a3fe-140a5e09c9ff/MediaCreationTool20H2
    .exe

    Możesz też pobrać ISO z Microsoftu, ale typko pod warunkiem że na ich
    stronę wejdziesz z innego systemu niż Windows. Suprise.

    https://www.howtogeek.com/427223/how-to-download-a-w
    indows-10-iso-without-the-media-creation-tool/

    Jak widzisz, da się to obejść.

    > Ech, niewiedza... :( W każdym razie
    > F12 na maszynie, czyli tymczasowy boot manager daje mi flopa, CD, sieć,
    > nawet HDD, ale USB już nie daje.

    A masz to właczone w BIOSie? Od przynajmniej 15 lat komputery bootują
    się z USB, więc fakt że nie masz może mieć związek z:

    1) nie włączeniem bootowania z USB
    2) wsadzeniem w złą dziurkę (np. niekiedy nie bootuje z USB3, ale z USB2
    tak)
    3) nieprawidłowo przygotowanym USB do bootowania (stwórz go ponownie
    narzędziem microsoftu)
    4) popsutym USB (niektóre mają błednie napisany firmware)