  • 31. Data: 2012-04-27 10:15:41
    Temat: Re: Punkty za komórkę...
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-04-26 23:06, anacron pisze:
    > Z tymi procentami bym nie przesadzał, po prostu takich co jadą normalnie
    > nie zauważasz.
    Jasne. Bo akurat jadą prosto. Niestety często zbliża się skrzyżowanie,
    na którym muszą skręcić i zaczyna się kombinowanie, bo to trzeba i
    kierunkowskaz włączyć i bieg zmienić i kierownicą kręcić. Niestety
    najczęściej potrzebne są do tego obie ręce, bo ktoś wymyślił, że
    kierunki przełącza się lewą ręką, a biegi zmienia prawą. Delikwent więc
    albo rezygnuje z włączenia kierunku, albo redukcji, albo obu tych
    rzeczy, czyli skręca bez sygnalizacji szarpiącym pojazdem. Już nawet nie
    wspominam o "uciekającej" kierownicy, przy skręcaniu jedną ręką w
    technice "przekręć kawałek i puść, przekręć kawałek i puść" :->

    Maciek

  • 32. Data: 2012-04-27 10:34:21
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-04-27 06:47, Potocki Passion & Adventure pisze:

    > Ja nie cierpię zestawów głośnomówiących, dlatego też ich nie używam.

    Skoro wolisz słuchawkę na ucho, od profesjonalnego zestawu
    - Twoja sprawa.

    Wyłączenie telefonu w czasie jazdy również nikomu nie będzie przeszkadzało.

    --
    Pzdr

    JKK

  • 33. Data: 2012-04-27 10:53:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, April 27, 2012, 10:15:41 AM, you wrote:

> [...]
    > wspominam o "uciekającej" kierownicy, przy skręcaniu jedną ręką w
    > technice "przekręć kawałek i puść, przekręć kawałek i puść" :->

    Ogólnie jestem przeciwnikiem rozmawiania przez telefon w czasie jazdy
    w ogóle ale nie widze najmniejszego problemu w tym, żeby przed
    manewrem odłozyć komórkę na fotel pasażera na chwilę. A zmiana biegu
    nie stanowi problemu - od tego mam pięć palców w dłoni, że dwoma mogę
    trzymać komórkę a resztą garści zmienić bieg. Oczywiście przerywając
    na chwilę rozmowę. Cały czas pisze w kontekście trzymania telefonu w
    prawej ręce - trzymanie w lewej i kombinowanie prawą ręką przez lewe
    ucho uważam za bezsensowne.

    Co do skrecenia - nie potrafisz w samochodzie ze wspomaganiem
    kierownicy kręcić kierownicą jedną ręką bez jej puszczania?
    Współczuję.
    I wcale nie chodzi o obrotowy nadgarstek - kręć otwartą dłonią,
    wykorzystująć do utrzymania pozycji kierownicy po prostu tarcie.
    Tak, wiem - tego nie uczą na kursie prawa jazdy ale tak da się nawet
    zawracać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2012-04-27 11:05:15
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > wykorzystująć do utrzymania pozycji kierownicy po prostu tarcie.
    > Tak, wiem - tego nie uczą na kursie prawa jazdy ale tak da się nawet

    Ba - we wszelkich ABJotach "mydełko Fa" jest uważane za zły nawyk i nie
    powinien być stosowany przez kierowców.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 35. Data: 2012-04-27 11:09:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udowodnili, że nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
    > bezpośrednio, czy tez przez zestaw, czy może z pasażerem obok, czy nawet
    > - uwaga - uważnie słuchasz tylko wiadomości w radiu, twoja uwaga
    > rozpraszana jest w identycznym stopniu. Pytam się więc co za chwilę?
    > Dostane punktu za jedzenie hot-dog'a ze stacji w czasie jazdy? Może
    > pójdźmy o krok dalej - ja chcę mandat za włączony radioodbiornik, bo
    > akurat słucham trójki, a tam dużo gadają. Ja się pytam, kto ustala te
    > przepisy i ile klas w zawodówce powtarzał?

    A widziałeś w Ameryce klientów, którzy lewą ręką biegi zmieniają, bo w
    prawej trzymają komórkę? Widziałeś w ogóle samochód z manualem w Ameryce?
    T.

  • 36. Data: 2012-04-27 11:17:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-27 11:05, Grejon pisze:

    > Ba - we wszelkich ABJotach "mydełko Fa" jest uważane za zły nawyk i nie
    > powinien być stosowany przez kierowców.

    To jest zły nawyk. Jak ktoś chce sobie "pomydełkować" to niech to robi
    na swoim placu.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 37. Data: 2012-04-27 11:25:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > wykorzystująć do utrzymania pozycji kierownicy po prostu tarcie.
    > Tak, wiem - tego nie uczą na kursie prawa jazdy ale tak da się nawet
    Wyobraź sobie, że potrafię kręcić nawet jednym palcem, ale rozejrzyj się
    wokół i zobacz jak to czasem robią ludzie zajęci czymś-tam: komórką,
    hot-dogiem, tirówką, czy innymi ważnymi sprawami - komedia po prostu :->

    Maciek

  • 38. Data: 2012-04-27 11:37:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, April 27, 2012, 11:25:49 AM, you wrote:

    > Wyobraź sobie, że potrafię kręcić nawet jednym palcem, ale rozejrzyj się
    > wokół i zobacz jak to czasem robią ludzie zajęci czymś-tam: komórką,
    > hot-dogiem, tirówką, czy innymi ważnymi sprawami - komedia po prostu :->

    Ale to nie powód, żeby równać w dół i zakazywać wszystkiego po kolei.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2012-04-27 12:13:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Ale to nie powód, żeby równać w dół i zakazywać wszystkiego po kolei.

    Jeden który zrozumiał :)

  • 40. Data: 2012-04-27 12:15:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-27 11:09, T. pisze:

> [...]
    >
    > A widziałeś w Ameryce klientów, którzy lewą ręką biegi zmieniają, bo w
    > prawej trzymają komórkę? Widziałeś w ogóle samochód z manualem w Ameryce?

    Widziałem, ba nawet jeździłem.