  • Data: 2013-08-13 00:17:23
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Aug 2013, uzytkownik wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał
    >
    > Czyli uważasz, że stawianie takich tabliczek informacyjnych
    > http://tnij.org/yt7z
    > http://tnij.org/yt71
    > http://tnij.org/yt75
    > http://tnij.org/yt78
    > jest bezprawne?

    A skąd taka teza?
    Stawiaj sobie do woli!

    Tyle, że "nieustawowe" konstrukcje są *NIESKUTECZNE*.
    Z bardzo prostego powodu - państwo w zakresie zawężania swobód
    obywatelskich jest związane ustawami, i w momencie jak będziesz
    chciał taki swój "wynalazek" wyegzekwować i pójdziesz do sądu,
    to drugiej stronie przysługuje prawo do powiedzenia "proszę
    pokazać to w ustawie".
    I na to dictum sąd sprawę oddala, bo "państwo nie może
    ograniczać praw inaczej niż ustawą a ustawy brak".

    Masz więc pełne prawo tupać nogą pod taką tablicą, w końcu
    Twój teren, więc tup sobie ile wlezie ;)

    Równie dobrze możesz np. "zabronić mi" pisania na grupę.
    Dopóki nie będzie gróźb karalnych itp to też nie będzie
    bezprawne - a zabraniaj sobie, na zdrowie.

    pzdr, Gotfryd