  • Data: 2010-07-31 11:47:18
    Temat: Re: Pulsometr optyczny odbiciowy
    Od: Jan Górski <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panie, uważam, że jako lekarz powinienem najpierw poznac urzadzenia,
    ktore stosuje. A to wcale nie jest takie oczywiste jak Ci sie wydaje.
    Chce sobie poprobowac, a poza tym zawsze mnie to interesowalo, tylko
    czasu i ochoty bylo malo.

    Pulsowanie widac w obu przypadkach, tak masz racje pochlanianie jest
    inne dla HbO2 i Hb. Nie widac, bo za malo wzmocnienie dzielnikiem. Tym
    niemnniej stala czasowa dobra. Moze z opampem po odfiltrowaniu bedzie
    OK.

    "O ile pamietam to najlepiej bylo mierzyc na platku ucha - cienkie i
    bez kosci i dobrze znosi klipsy :-) " - dobrze pamietasz, ale zle
    czytasz. Ma byc odbiciowy, a nie transmisyjny.

    "Prosty kondensator to za malo"

    ?

    "W najbardziej prymitywnej formie wciskałem
    elektrolit pomiedzy dzielnik z fotorezystorem a opamp. "Ładowalo się"
    kilka sekund po wetknięciu na palec, ale potem wykres był gładki i
    śliczny"
    Sebastian Biały

    Skoro dziala, to najwazniejsze. Teraz pora na troche eksperymentów z
    opampami, po przeczytaniu Horowitza rozdzialu o wzmacniaczach
    operacyjnych.