    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszła Europa?
    Date: Mon, 2 Sep 2024 15:09:18 +0200

    On Sun, 1 Sep 2024 23:41:34 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Mam inne spostrzeżenia ostatnio. Wystarczy przekroczyć dopuszczalną
    > (efekt Polski) o 10km/h i większość problemów znika :) Nie to, że

    ale mĂłwimy o autostradzie, ekspresĂłwce, czy jeszcze innej drodze ?

    Jesli chodzi o A4 pod wrocławiem, to nawet przekraczac nie trzeba.
    140 na GPS (licznik zawyża) i mało kto wyprzedza.
    Z tym, ze jak chę jechac płynnie, to czasem rozpędzam mocniej.

    S-ki, ze swoimi 120 nie są już takie - tu 125 nie wystarczy :-)

    > przekraczać muszę. Robię to głównie z powodu, żeby jechać płynnie.
    > Dzisiaj właśnie (jak co tydzień) zrobiłem sobie test +5km/h na odcinku
    > 120km...i zamiast jechać zgodnie, przekraczałem 5km/h wszędzie.
    > Wyprzedziły mnie 2 beemki, reszta traktowała jako "sponsora mandatu" ale
    > się nie odważyli :D OK,

    Ale jaka droga? Chyba nie A czy S ?

    Przez wies ... wyprzedzic strach, bo wymaga duĹźego przekroczenia i
    stracic PJ łatwo, a z kazdego podwórka może ktoś wyjeżdzać.
    W mieście na wielopasowych arteriach ... zależy od miasta, dnia i
    godziny :-)

    Na zwykłej dwupasowej (1+1) drodze, poza obszarem zabudowanym ... w
    zależnosci od ruchu - może być łatwo, może się nie dac.

    > są tacy co przekraczają 50km/h ponad ale jest
    > ich już mniej :) Większość stosuje "tolerancję" 10km/h czyli
    > dopuszczalne maksimum...to jednak się zmienia. Fotoradary już obniżyli w
    > niektórych miejscach a policja ma lepszy sprzęt. Mandaty poszybowały w
    > górę, więc widać efekty:)

    Owszem, trochę widać.
    Ale fotoradary są oznakowane, i mało groźne, bo nawigacja ostrzega.

    Natomiast na A4 Kostomłoty-Kąty Wrocławskie jest odcinkowy pomiar
    prędkosci. 51 tys przekroczeń w I połowie 2024
    https://www.wroclaw.pl/komunikacja/nowe-odcinkowe-po
    miary-predkosci-na-autostradzie-a4-k-wroclawia-i-aut
    ostradowej-obwodnicy-wroclawia-na-a8

    A i to dlatego, ze kierowcy juz wychowani mandatami, wcześniej było
    123 tys w niecały rok
    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -odcinkowy-pomiar-predkosci-na-a4-to-zyla-zlota-noga
    -z-gazu,nId,7511909

    A4 nie ma tam pasa awaryjnego, i predkosć obniżona do 110 km/h.
    Ale nie ma na znacznie dłuższym odcinku za Legnicę, i tam sobie
    pozwalają na więcej :-)

    > BTW, Wielkopolska...ale piszę to dlatego, że bywam w innych rejonach
    > kraju i tam jednak mniejsza kultura.

    A jak tak wczoraj, wlekąc sie za takim +5, pomarzyłem o jakim działku
    do dziurawienia opon zdalnie :-)

    Hm, a może wystarczy tylko hackerka i zdalne wyłączenie silnika ? :-)

    J.