    From: Shreek <p...@M...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przygoda z pompą wody
    Date: Fri, 04 Mar 2011 10:25:22 +0100

    W dniu 2011-03-04 09:38, Mateusz pisze:

    > O ile mi wiadomo, to przy uszkodzonym termostacie występuje falowanie
    > obrotów pomiędzy pracą normalną a obrotami na ssaniu a sam termostat
    > bardzo szybko się nagrzewa po odpaleniu. Można sprawdzić też jego
    > działanie na podstawie temperatury węży. Ten wchodzący do chłodnicy i
    > ten powrotny w razie uszkodzenia będą miały zbliżone temperatury, a
    > wydaje mi się, że ten powrotny powinien być zimny.

    Uszkodzenie termostatu będzie się objawiało tym, że albo silnik się
    będzie długo grzał (co na dobrą sprawę będzie skutkować tylko
    zwiększeniem zużycia paliwa) albo nastąpi przegrznie gdy termostat się
    unieruchomi w pozycji zamkniętej.

    Brak ogrzewania świadczy o tym, że w układzie nie ma wszędzie płynu. Lub
    nie kraży z uwagi na pad pompy wody lub powstanie pęcherzy gazu
    dostającego się przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą. Podobnie
    gwałtowne skoki temperatury mogą być związane z tym, że nie wszędzie w
    silniku jest woda i następują lokalne odparowania resztek płynu, które
    będą mieć stosunkowo wysoką temperaturę (jeśli taki bąbel pary będzie w
    pobliżu czujnika temperatury to właśnie ona zostanie zmierzona).

    --
    M.