  • 11. Data: 2009-10-26 19:38:29
    Temat: Re: Przydzwiek na ekranie oscyloskopu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009 20:07:44 +0100, Konop wrote:

    >A czy to samo by się nie działo, gdy zwiera grot sondy i krokodylek??
    >Też powstaje "pętelka" ;)..

    Jak najbardziej. Tylko wymaga to odpowiednio silnego pola.

    J.

  • 12. Data: 2009-10-26 20:08:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    hmj pisze:
    > Urządzenie jest całkowicie odeparowane od sieci, ale przyjrzałem sie bliżej
    > sondzie i wydaje winowajcą jest chyba kabelek masy sondy, a w zasadzie cała
    > metoda umaszania. Kabelek jest standardowo zaczepiany kilka centymetrów nad
    > grotem. Ma długość ok. 20 cm. Jak złapię krokodylkiem tego kabelka za grot
    > sondy wiszącej w powietrzu, jest niby OK, ale jak tylko zbliżę rękę do
    > kabelka masy, pojawia się wyraźny szum i to taki szerokopasmowy. Sonda TES
    > TEC - najgorsza podobno nie jest.
    Cóż, ja mam takie sondy "texas 200MHz" w których wszystko działa, do
    momentu jak przewodu (ekranowanego) nie złapiesz ręką. Szumy i
    przydzwięk zwiększa się o ~50-100mV. Taki genialny ekran, że przewód od
    żelazka by był chyba lepszy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173